Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!

Q400-as repülőgépeket vásárol a légitársaság a Bombardiertől. A Malév a légiközlekedési iparág legújabb kihívásaira válaszul átalakítja flottáját, és a jövőben erősíti regionális piaci pozícióit. Ennek érdekében regionális gépparkját fokozatosan a Bombardier Aerospace vállalat Q400-as típusú turboprop repülőgépeire cseréli. A két cég között aláírt szándéknyilatkozat értelmében a rövid- és középtávú forgalomra ideális csendes, gyors, hatékony, valamint környezetbarát Q400-as légcsavaros repülőgépekből első lépcsőben a 2008/09-es téli menetrendtől négy használt, majd 2012-től négy új modell áll forgalomba a magyar nemzeti légitársaságnál. A Malév, mely a világon a 25. légitársaságként fogja üzemeltetni ezt a típust, 2013-as teljesítéssel további négy gépre opcionális megrendelést is adott. A 2008-ban forgalomba álló négy géppel együtt öt év alatt így akár tizenkettőre is emelkedhet a Malév turboprop gépeinek száma.

A Q400-as repülőgépeket a Malév fokozatosan állítja be, a négy 50 személyes CRJ200-as, valamint a 2009-től fokozatosan kivonásra kerülő öt, 72 személyes F70-es repülőgépek helyére. A légiközlekedési iparágat globálisan sújtó magas kerozin árak mellett a Q400-asok fogyasztási tulajdonságai, környezetkímélő üzemelése elősegíti majd a Malév hatékony működését.” – jelentette be Leonov Péter a légiközlekedési iparág egyik legrangosabb szakmai kiállításaként és vásáraként számon tartott angliai Farnborough Air Show harmadik napján, nemzetközi sajtótájékoztató keretében.

A Bombardier Commercial Aircraft elnöke Gary R Scott a sajtóeseményen a Malévet a Q400-as család legújabb tagjaként köszöntötte: „Az első négy Q400-as géppel a Malév a világ jelenleg legkorszerűbb légcsavaros gázturbinás (turboprop) gépeinek 25. üzemeltetője lesz. Ezek a csendes, gyors, hatékony és környezetkímélő repülőgépek kulcsfontosságú szerepet kapnak a Malév flotta-átalakítási programjában.”

Az első négy, egyenként hat éves repülőgép még az idén ősszel megérkezik a légitársasághoz és a téli menetrendi időszaktól kezdődően áll forgalomba. A következő lépcsőben, 2012-ben négy új repülőgéppel bővül a magyar légitársaság gépparkja, ezeket a tervek szerint újabb négy Q400-as követi majd 2013-ban, melyre a légitársaság opcionálisan adott rendelést a Bombardiernek. A 2008-ban forgalomba álló négy géppel együtt öt év alatt akár tizenkettőre is emelkedhet a Malév Q400-as turboprop gépeinek száma. A Malév 2010-ben dönt arról, hogy az új gépek érkezése után továbbra is megtartja-e a használt Q400-asokat és hogy érvényesíti-e a 2013-ra kötött opcionális rendelését. A szándéknyilatkozaton alapuló szerződés értéke a Q400 NextGen repülőgép listaárát alapul véve 4 új gép esetén 113 millió USD, míg az opcionálisan megrendeltek lehívásával együtt 226 millió USD.

A jelentősen alacsonyabb üzemanyag felhasználásnak köszönhetően a Q400-as repülőgépek egy székre számolt üzemeltetési költségei a legkedvezőbbek a regionális repülőgépek piacán. Felmérések szerint a Q400-as gépekkel való repülés költségei alacsonyabbak a korábbi gyártású gázturbinás repülőgépekhez képest, járatonként a Malév több száz dollárt takaríthat meg forgalomba állításukkal. A költséghatékonyság mellett nyolc Q400-as a jelenleg a flottában lévő regionális gépekkel összevetve 22,4%-kal több férőhelyet biztosít a Malévnek, ami évente akár több mint 10 millió dolláros bevételt is generálhat.

Az iparág jelenlegi kihívásaira a legelőnyösebb megoldás a vállalat és az utasok szempontjából egyaránt a rövid távú útvonalakra optimalizált, maximum 2.400 km (1.300 mérföld) hatótávolságú Q400-as beszerzése, mely tökéletes egyensúlyt biztosít az utaskényelem, a gazdaságos üzemelés és a lehető legalacsonyabb környezeti terhelés között. A 667 km/óra (360 csomó) végsebességű új repülőgépekkel a járatok menetideje csak néhány perccel lesz hosszabb az eddig megszokottnál, míg más turboprop típusok esetén ez a különbség egy átlagos távon akár ennek a sokszorosát is jelentheti. A Q400-as olyan egyedi technikai ún. ANVS (Active Noise and Vibration Suppression) zaj és rezgéscsökkentő rendszerrel van felszerelve, amely utaskényelmi szempontból különösen előnyös.

A Q400-asok kényelmes, modern és gazdaságos, környezetkímélő repülőgépek, melyek olyan jelentős oneworld légitársaságok leányvállalatainak flottájában is közkedvelt és bevált modellek, mint a Japan Air Commuter vagy a QantasLink.

A Q400-asok üzembeállítása nagyban segíteni fogja a Malévet, hogy regionális útvonalain tovább erősítse piaci pozícióit és eredményességét.

2008. július 16.

  

3 hozzászólás: “Dash-8 MALÉV színekben”

  1. Horváth Szabolcs szerint:

    “Az első négy, egyenként hat éves repülőgép még az idén ősszel megérkezik a légitársasághoz és a téli menetrendi időszaktól kezdődően áll forgalomba.”

    Nem a Q400 volt az a típus, aminek a használatát a SAS a tavaly októberi sorozatos hibák miatt azonnali hatállyal felfüggesztette? :)

  2. Iceman szerint:

    Igen, jók az információid, tényleg probléma volt a géppel, kérdés hogy ez csak egy új példány gyermekbetegsége miatt történt vagy valami nagybb gond van, reméljük az első variáció igaz :)

    http://www.aviation.com/safety.....crash.html

  3. szabi rendőrség szerint:

    A kedvencem a repülő modellezés gondolom láttátok azt a vízreszálást New Yorkbn! sziasztok