Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2008. szeptember 10. Szimulátor 48 óra alatt a Föld körül bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Tavaly áprilisban támadt egy őrült ötletem, és – eredetileg többedmagammal, végül Krisztivel kettesben – körberepültük a Földet egy Cessna Citation X géppel. Természetesen az út a virtuális térben történt, az IVAO hálózatán. Nem mondom, eseményekkel teli két nap volt, és nagy kaland. Néhány hete azon vacilálok, hogy meg kellene ismételni az utat, mégpedig valami olyasmi géppel, ami később az Orion VA gépparkját fogja bővíteni, vagyis legalább 40 évessel. Túl sok lehetőség nincs a gép kiválasztására, hiszen most csak egy hosszú hétvége áll majd rendelkezésünkre, péntektől vasárnapig, és azért nem ártana pihenni is egy kicsit repülés után. Ergo turboprop kilővel, maradnak a ’60-as évek csodaszép, hosszú hatótávolságú jetei.

Kis keresgélés után ezek a típusok jöttek számításba:

A Trident és a Caravelle gyorsan kiestek (sajnos), mert nem elég nagy a hatótávolságuk. Nagyon fájt a szívem értük, mert mindkettő fantasztikus gép, és a linkelt modellek meglepően szépen vannak kidolgozva.

Ugyancsak kiesett már az elején a Tupoljev. Mindkét modell hihetetlenül részletgazdag, a ProTuhoz ráadásul van virtual cockpit is, viszont 0 azaz nulla repült ótám van vele, és nem most szeretnék elkezdeni ismerkedni a jó öreg orosz technikával. No meg aztán szeretnék INS navigációval repülni, és nem hiszem hogy valaha is lett volna olyan Tupoljev, amelybe ezt beépítették volna…

A 747-eshez végül nem találtam olyan modellt, amelyik eléggé tetszett volna (pedig a 100-as változat alapműszerei közé tartozott a 3db INS panel). Így végül nem is teszteltem, egyszerűen kiesett.

A Captain Sim 707-esén sokat gondolkodtam, és majdnem e mellett döntöttem. Aki már látta, próbálgatta, az szerintem érti miért lehet elsőre beleszeretni… Viszont lehet hogy csak én bénáztam, de az autopilótával folyamatosan gondjaim támadtak. Hiába próbáltam lépésről lépésre a manual szerint kezelni, folyamatosan kikapcsolt, nem tartotta az irányt, pontosabban nem azt, amit beállítottam. A legbosszantóbb az volt, hogy ha behangoltam egy VOR inb radiálját, egy darabig szépen repülte, majd egyszerűen lekapcsolt a NAV mód (nem azért mert túl közel voltam, mindezt ~80-90nm távolságból). Úgyhogy végül fájó szívvel kiesett ez a gép is. Más hasonlóan részletgazdag és szép modellt pedig nem találtam.

Maradt a VC10-es és a Comet, mindkettőt Gergely javasolta. Előbbiről tudtam, hogy Gergely nagy kedvence, gondoltam hogy nem ok nélkül. Nosza, tesztre fel! A DM Flight Sim modelljei ingyenesek és nagyon szépek. Nem csalódtam bennük, a VC10-es hamar belopta magát a szívembe, csak javasolni tudom mindenkinek. Ráadásul eleve benne van a panelben az INS; ha előbb letölti és feltelepíti az ember, a VC10 kapásból használja, nem kell kézzel beleműteni a panel.cfg-be.

Már-már úgy nézett ki, megvan a gép a nagy útra, már folytak az offline majd online tesztrepülések, mikor amolyan “futottak még” kategóriában kipróbáltam a Cometet. Előbb a Comet 3-at, majd a 4C-t… és azóta is keresgélem az államat, úgy leesett. A DM-től megszokott minőség, ingyenes modell, rengeteg livery, virtual cockpit (a VC10-hez sajnos nem volt), és olyan korabeli hangulat fogadott, hogy beleborzongtam. Nyilván nem egy CaptainSim, de nagyon sok fizetős modellnek odaver, mégpedig alaposan. Nekiálltam tesztelgetni, és igen hamar sikerült eldönteni: ezzel fogunk nekivágni az útnak!

Persze 48 órát nem lehet folyamatosan ébren tölteni, és nem is szeretnék egyedül repülni. Az első napon Feri lesz a társam, a másodikon pedig Kriszti segít majd – bár elég erős ellenérzést vált ki belőle az öreg Comet…

Ferivel nagyon készülünk, nagyon várjuk a startot, ami 2008. szeptember 12-én pénteken reggel 6:00-ra van kitűzve (04:00Z). Folyamatos egyeztetés, készülődés, és egyre erősödő izgalom tölt el bennünket – remélhetőleg nem hagy cserben bennünket a technika, mint tavaly egy alkalommal.

Közben nagy vonalakban már megvolt az útvonal is, viszont hátra van még az INS beépítése és alapos letesztelése (régen volt, mikor a Boxcarral INS repüléseket hajtottam végre).

Az út során végig blogolni fogunk Ferivel; egy-két óránként valószínűleg kerülnek fel friss bejegyzések. A képek az ivao.hu új képtárában lesznek elérhetőek.

  

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.