Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2010. március 13. Hírek, Katonai Bíznak a vezetők az F-35-ben bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Annak ellenére, hogy egyre többe kerül, és egyre tovább csúszik rendszerbe állításának időpontja, az F-35-ben mindenki bízik, legalábbis erről árulkodnak a hírek. Az Amerikai Haditengerészet és Tengerészgyalogság vezetése is egyetért abban, hogy bármennyibe is fog kerülni a Lightning II, szükségük van rá. Ezt annak kapcsán nyilatkozták a két haderőnem fejesei, hogy kiderült: darabonként 100 millió dollárt kell majd kicsengetni egy gépért.

„Már rendkívül izgatottan várjuk a JSF érkezését!” – mondta James Conway tábornok, a Marine Corps parancsnoka. Viszont mindamellett kénytelen volt elismerni, hogy a sorozatos gondok keresztbe tehetnek a típusnak. „Vannak problémák a géppel, főleg mert sokkal hangosabb, mint elődei.”

A haditengerészet részéről annyi újat mondtak, hogy szeretnék, ha összes gépükbe ugyanazon hajtóműtípus kerülne. Ezzel a logisztikai költségeket szeretnék csökkenteni.
„Nem igényeljük az alternatív hajtómű lehetőségét.” – mondta Gary Roughead admirális, rámutatva, hogy jelenleg is arra törekednek, hogy a lehető legkevesebb problémájuk legyen a különböző típusok különböző meghajtó-rendszereivel. „Szeretnénk, ha minden a lehető legkompaktabb módon működne.” – tette hozzá az admirális.

A BF-1 prototípus lebegés közben

Külföldön is optimisták az F-35-tel kapcsolatban. Az ausztrál védelmi miniszter, John Faulkner a minap elmondta: a kormány továbbra is meg van győződve róla, hogy ez típus a lehető legmegfelelőbb országuk számára, és 2030-ig biztosítja Ausztrália védelmi potenciálját. A géppel kapcsolatos problémák pedig szerinte természetesek, hiszen, mint mondta, egy ilyen méretű fejlesztési program során elkerülhetetlenek a buktatók.

A sok rizsa után pedig egy érdemi információ: az F-35B már egészen közel került az első függőleges leszállás végrehajtásához. A BF-1 jelzésű prototípus március 10-én a Patuxent River támaszpont feletti repülése során STOVL üzemmódban 74 km/h-s sebességre lassított, mielőtt újra normál üzemmódra váltott. A következő momentum a teljesen függőleges leszállás lesz, melyre már elvileg tavaly sort kellett volna keríteni egyébként.

Forrás: htka.hu

  

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.