Afganisztán
Airbus
Antonov
atomfegyver
baleset
Boeing
C-17
cargo
cockpit
EC-135
F-16
Ferihegy
fotózás
Gripen
gyakorlat
handling
HAW
helikopter
honvédség
HungaroControl
IVAO
játék
Kecskemét
könyvajánló
L-39
légimentők
Magyar Légierő
Malév
Mi-8
Mi-17
Mi-24
MiG-21
minyó
NATO
Oroszország
Pápa
repülőnap
SAC
spotter
Szolnok
Szovjet Légierő
Szu-22
Szu-25
USAF
videó
Ma késő délután a Bp.infó (133.0) bejelentette,hogy 17.00 UTC-től holnap 17.00UTC-ig Bp.FIR teljes területén minden repülés tilos.IFR, VFR, minden.Még az U.L. és siklóernyők is.
Nem lett ez egy kicsit túllihegve?
De egy kicsit túl lehet lihegve, elég lett volna a FL200 fölött korlátozni, az alsó légterek veszélytelenek, bár tény hogy ha csak a felső légtereket korlátozzák úgy is totális a káosz. Délután a LHPR-ről a német cargo-s pilóták bevállalták FL100-as útvonalukat Németország felé, természetesen azon a magasságon nem volt semmi probléma… még aznap délután visszatértek a következő fuvarkörre.
Még jó,hogy a papírsárkány és a galamb reptetést nem tiltották be.Mi mindig Európaiabbak vagyunk mindenkinél ha valamit tiltani kell.
Jó idő van,a VFR-esek úgysem mennek gyakran 3000ft fölé.Most aztán ülhetnek a földön.
Időközben, továbbra is teljes légtérzár van a magyar légtérben (kivétel légimentők, katonai kutató-mentő szolgálatok, gondolom QRA) Ha a vulkán továbbra is aktív marad és az időjárás sem lesz megfelelő, elhúzódhat vagy akár megismétlődhet, a légiközlekedést súlyosan érintő káosz…
Ma már a VFR forgalmat engedik, és pár Bus elment FL120-on Németország felé. Érdekes lehet ezen a magasságon utazni!