Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!

“Tanult” újságírók úgy szokták ezt csinálni, hogy valami találónak vélt bevezetést írnak a témához – de őket leütések, hasábok és más hasonló hülyeségek alapján fizetik, míg én ezt ingyen, elhivatottságból és felebaráti szeretetből csinálom. Szóval ennyit a bevezetésről… A seregben jó a hangulat, ez köztudott, a reptereken meg pláne. Van lehetőségük levezetni a feszültséget. :)

A pilóták lehetőségei – a levegőben – némileg korlátozottak, főleg, ha a földi kollégáknak is meg akarják mutatni, ki az igazán tökös legény. Ha mindezt úgy kívánják bizonyítani, hogy a földieket eközben lehetőleg kitörje a frász, akkor a legjobb megoldás a földközeli repülés. Ez persze relatív, de az alábbi példák többségén ezt úgy értik, hogy NAGYON-NAGYON alacsonyan történő repülés:

Némelyik felvétel inkább látványos és nem annyira vicces, de nekünk ez is kiválóan megfelel, ugye:

Néha persze az agy nagyon ledobja az ékszíjat:

De nem csak a katonai pilótáknál szakad el a cérna néha:

Na jó, ez utóbbi nagyon gyenge volt, lévén trükkről van szó, de van jobb is:

Köszönjük a videók készítőinek és a felvételeken szereplőknek, hogy ezen felvételek létrejöttek és még mi is megtekinthettük őket…

  

11 hozzászólás: “Stresszoldás”

  1. Nagy Lajos szerint:

    De tréfás! Van itt kabaré, Csillagok háborúja, stb, lám, a repülésből is lehet viccet csinálni!
    Gratula a gyűjteményhez!
    Lala

    • Flanker szerint:

      Köszönöm!
      A gőzt bizony ki kell ereszteni néha – ilyen helyeken meg különösen, de ezt szerintem nem kell magyaráznom. :)

  2. Iceman szerint:

    Az a Tu-22 low pass nagyon ott van, de a Szu-24-es és Mi-26-ossnál is látszik hogy a pilóták nem a lottón nyerték a szakszójukat 😀 Néha látjuk, hogy a hozzán repülő cargos pilóták agyában elpattan valami, ilyenkor kapunk töménytelen low pass-t a kifutó és a torony környékére, volt olyan elvetemült aki utasokkal nyomott egy 4 méteres low pass-t a torony előtt 😀 😀

    • Flanker szerint:

      Nem véletlen, hogy az oroszokat általában csak “a levegő huligánjai” néven emlegetik. :) Őrültek, de – mint azt Lala is “megénekelte” – hihetetlen módon tudnak repülni, ráadásul mindezt olyan körülmények között, hogy azoktól egy (átlagos) nyugati pilóta sírva fakadna. Egy Harrierrel csinálni egy LP-t egy dolog, de ugyanezt a hegyomlás méretű Backfire-rel azért már nem gyenge…
      Mondjuk szerintem ez a fajta őrület egy pilótával szemben elvárás is valahol, még ha írásba nem is adná senki… :)

  3. balzolt007 szerint:

    Eszméletlenül jó videók,néhol elborult agyú földi és légi személyzettel! Köszi, hogy megosztottad

    • Flanker szerint:

      Igazán nincs mit, csak azt sajnálom, hogy ezt mégiscsak személyesen lenne az igazi átélni. :)
      Mondjuk azt nem tudom, hogy mit szólnék, ha pl. egy Harrier/Szuhoj (hogy a Tupoljevet már ne is említsem :D) hajszál híján levinné a fejemet… 😀 (Ha levinné, akkor nyilván semmit. :D)

  4. Nagy Lajos szerint:

    Icemann!
    Arra kényszerítettél, hogy a szótárból keressem ki, mit jelent a “low pass”!
    Neheztelek Rád! De rájöttem!
    1975. nyarán normál repülésre vontattunk ki a 96-osainkkal az 1. zónába.
    Mint kiderült, az I. Műszaki Üzembentartó Század 74-eseit (nem tudom a pontos típust, alsó pitot csöves, szárnyanként egy-egy APU sines MIG-21-esek voltak) aznap repülték át valahová, helyettük új 96-osok jöttek.
    Na ezek a gépek már előbb felszálltak, és egy iszonyatos búcsúrepülést csináltak. Rep-előttiben bóklásztunk a mi gépeink, alatt, felett, egyszer csak iszonytos süvöltés, egyszer, kétszer, háromszor, soxor, a búcsúzó csibészek ott repültek el a gépsor, a fejünk fölött, nem tudom, hogy milyen magasan, de nagyon közel. Volt, aki a gép szárnya alá bújt ijedtében!
    Aztán tettek egy kőrt, és jöttek még egyszer!
    Akkor már élveztük! Ez igazi “low pass” volt!

  5. Flanker szerint:

    A 74-es gyártmány a MiG-21F-13 volt.

  6. Iceman szerint:

    Néhányszor volt szerencsém, alacsonyan repülő 21-eshez, az biztos hogy hangerőben megszégyeníti a mai típusokat 😀 Sajnos hajtóműindításhoz nem volt szerencsém, biztos nagy élmény lehetett hallani felpörögni a gép szívét!
    Gáborral a Mi-24-esről tudnánk mesélni 😉

  7. Refresh szerint:

    Gratula a videókért! Szu-24, Tu-22 low pass, Mi-26, Apache Flyby és örök kedvencem a Harrier is ott van a szeren.
    Flanker értek egyet ezt személyesen kellene átélni az lenne az igazi.

  8. Nagy Lajos szerint:

    Nekem egyszer megadatott, hogy szigorú mechanikusi felügyelet mellett (ott ült mellettem a létra tetején) olajcsere előtt hajtóművet indíthassak. Szuper érzés volt, amikor a HVK előre tolására a gép orra süllyedni kezdett.
    Persze féktuskók, és folyamatos fékezés mellett.