Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2010. május 25. Civil, Hírek, Mindenféle A lengyel Tu-154-es pilótafülkéjében bent volt a légierő parancsnoka. bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A lengyel légierő főparancsnoka a pilótafülkében tartózkodott Lech Kaczynski államfő repülőgépének április 10-én bekövetkezett szmolenszki katasztrófájakor – erősítette meg a vizsgáló bizottság lengyel tagja.

“Nem tagadom, hogy az utolsó pillanatokig a pilótafülkében tartózkodott egy ötödik személy (…) Tudom, hogy ki volt az. Igen, (Andrzej) Blasik tábornok” – mondta hétfőn éjjel a TVN lengyel kereskedelmi televízióban Edmund Klich szakértő. Cáfolta ugyanakkor, hogy a tábornok, aki néhány perccel a katasztrófa előtt lépett be a pilótafülkébe, bármilyen nyomást gyakorolt volna a pilótákra.

A fekete doboz hangfelvételén “nem hangzik el olyan kifejezés, amely közvetlen nyomásgyakorlást jelentene, például, hogy ‘le kell szállnunk’, nem emlékszem ilyen kifejezésre” – jelentette ki a szakértő.

A tábornok nevét már múlt héten közzétette a PAP lengyel hírügynökség egy névtelen, moszkvai forrásra hivatkozva, de a balesetben játszott szerepét akkor még tisztázandónak nevezték.

Klich szerint a katasztrófa előtt mintegy tíz perccel egy másik, egyelőre nem azonosított személy is belépett a pilótafülkébe, hogy megtudja, fog-e késni a gép, de még a lezuhanás előtt ki is ment onnét.

E másik személy ideiglenes jelenlétét is megállapították korábban az orosz szakértők. Az azonosítást nehezítette, hogy a pilótafülke ajtaja nyitva volt, mindazonáltal különleges berendezésekkel sikerült megtisztítani a felvételt a zajoktól, és pontosan kivehetővé váltak a hangok.

A pilótafülkében levő pilóták helyzetének megítélését Klich pszichológusoknak adta ki. “Megvizsgáljuk azokat az anyagokat, amelyek alapján megítélhetjük a pilóták állapotát a repülés kezdetén és végén.” – mondta.

Klich hozzátette, hogy az elnöki gép személyzete tudott a nem megfelelő magasságról, azonban arról, hogy miként végződik a repülés, a pilóták két három másodperccel a becsapódás előtt jöttek rá.

Forrás Lengyel média
Molnár László

  

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.