Hihetetlen, de az internet és űr technológia fejlődésével, valamint a szabad információáramlásnak köszönhetően, ma olyan műholdképeket böngészhetünk, amiért 50 évvel ezelőtt még katonai gépeket is képesek voltak lelőni, csak hogy megakadályozzák a fényképek elkészítését. Ha kíváncsiak vagyunk érdekesebbnél érdekesebb objektumokra, elég csak elindítanunk a Google Earth programot. Néhány ajánlat és kommentár a böngészéshez…
A Google Earth műholdkép adatbázisa rendszeres időközönként frissül, a képek felbontása javuló tendenciát mutat, de itt is van korlát, mivel a katonai érdekek továbbra is prioritást élveznek, így van határa a túl jó minőségű képek nyilvánosságra hozásának. A képek részletességei még így is megdöbbentőek és olyan területekre kapunk betekintést, amelyre korábban csak a nagyhatalmak katonai felderítőinek volt lehetősége. Kezdjük a nézelődést Magyarországon…
A katonai repülés hazai szerelmeseinek bizonyára ismerősen cseng Kecskemét városának neve. A közelmúltban frissült a város műholdképe, így betekintést nyerhetünk a légibázis kerítései mögé is.
A jó felbontásnak köszönhetően láthatóak a rendszerből kivont MiG-29-esek állóhelyei, néhány Albatrosszal spékelve. A felvétel készítésének idején még aktívak voltak az Albák, így a korábban földhözragadt példányok parkíroznak a “konzervált” duplasvancúak között.
Fókuszáljunk most egy kicsit a ferihegyi repülőtér környékére, aki szeretné felkeresni a repülőtér környékét annak segítséget nyújthat a kép, ugyanis könnyű kiválasztani honnan is érdemes szemlélni a fel- és leszálló gépeket.
Érdemes megfigyelni a SkyCourt építési területét a termináloknál, jól szemlélteti a beruházás méretét.
Külföldön is érdemes körülnézni, van látnivaló bőven. Kezdjük a szemlélődést a Nagy Medve háza tájékán. A Győzelem Napján megtartott légi parádé résztvevői a Moszkvához közeli Kubinka légibázisról indultak útjukra.
A repülőtér az állandó otthona a híres “Sztrizsi” (fecskék) és a “Ruszkije Vityazi” (orosz vitézek) műrepülő csapatoknak. A repülőtéren számtalan Antonov és Iljusin szállítógép is található.
Érdekességekből az Egyesült Államokban sincs hiány, kezdjük a nézelődést Tucson város melletti területtel, ami híres a katonai repülőgépek kedvelőinek körében. A környék a sivatagi klímája miatt vált alkalmassá a rendszerből véglegesen vagy ideiglenesen kivont repülőeszközök tárolására, mivel az alacsony páratartalmú levegő kevésbé korrodálja a repülőgépek sárkányszerkezetét.
A több mint 10 négyzetkilométer nagyságú területen a katonai gépek minden kategóriája megtalálható (a kép csak egy kisebb részt mutat)
A tároló legméretesebb darabjai a B-52-es nehézbombázók, de C-5 Galaxy-ból is található jó néhány példány, gyakorlatilag az elmúlt ötven év rendszeresített típusai, – az F15 és F16-ig bezárólag- parkíroznak itt.
A nemzetközi hadászati fegyverzet csökkentési szerződéseknek köszönhetően, néhány B-52 Superfortress-t feldaraboltak, így hivatalosan is hatástalanított fegyvernek minősülnek, ugyanis az itt található gépek un. konzerváltak, tehát egy alapos ipari nagyjavítás után, akár újra repülőképesség lehet őket varázsolni.
Az igazság odaát van…
Az amerikai kormány számára a legnagyobb érvágás minden bizonnyal, az UFO ügyekkel is összehozott 51-es körzetről nyilvánosságra került felvételek. Az amerikai kormányzat még néhány évvel ezelőtt is következetesen tagadta az objektum létezését, a műholdképek mindezt megcáfolták.
A bázis Nevadában, Las Vegastól északra, mintegy 40 mérföldre fekszik egy kiszáradt tó mellett. Groom Lake légibázisként is szokták említeni az objektumot. Az összeesküvés elméletek hívői szerint az 1947-ben Roswell-ben lezuhant UFO roncsait és az idegen lényeket is ide szállították. Megfigyelések szerint titkos katonai fejlesztések folynak itt, illetve ide szállítják tesztelésre a külföldről beszerzett vagy zsákmányolt szovjet/orosz repülőgépeket.
Borítékolható, hogy a bázison aktív munka folyik, ezt támasztják alá az állóhelyeken látható 737-esek is, valamint az, hogy a repülőtéren megtalálhatóak az ILS és DVOR navigációs rendszerek is.
A repülőtér további érdekessége, hogy egy kiszáradt tó tükörsima medre közvetlenül a bázis mellett található. Vészhelyzet esetén a bajba került légijármű akár itt is képes leszállni, láthatóak a medren kialakított futópályához hasonlító jelzések.
A katonai alkalmazás ékes bizonyítéka a hangárok mellett álló két F-16-os. Látható, hogy még mindig fejlesztik az objektumot… a képen látszik, hogy a hangárok melletti betonos területet bővítik éppen.
Most csak néhány példát mutattunk be, de érdemes tovább böngészni, hiszen a Google-nak köszönhetően a lehetőségek tárháza nagyon széles, csak ajánlani tudom az atlantai repülőteret, amely a világon a legnagyobbnak számít és még sorolhatnám a példákat…
Azért sok országban bevonalkázzák a titkos objektumokat a Guglin.Pl.a Holland Királyi Haditengerészet Den Helderi bázisát.Amúgy nem titkolódznak,én jártam ott.Rövid sétálgatás után az őrség és a kerítés túlsó oldalán voltunk.Munkaidő kezdetekor be lehet sétálni a melósokkal együtt.Megszólalni tilos mert lebukunk.A feleségem szőke,nem volt feltünő. :-))
Ismerős a kisraffozós módszer, számos alkalommal használták ezt az eljárást az ortofotó készítések alkalmával is. Egy alkalommal sikerült elbeszélgetnem egy ortofotók készítésére szakosodott cég navigátorával… ő mondta, hogy egy nagy hülyeség felfújni ennyire a dolgokat, mivel a kimontírozott terület, csak felhívja magára a figyelmet, hogy itt bizony valami titkolnivaló van.
tök hülyeséget írtál a google earth nem a legfrissebb képeket készíti azok általában 6 7 éves képek amiket nézegetsz nem mind friss mert az a norrad-ban van mind
Ha kicsit figyelmesebben elolvasod:
“…A Google Earth műholdkép adatbázisa rendszeres időközönként frissül, a képek felbontása javuló tendenciát mutat, de itt is van korlát, mivel a katonai érdekek továbbra is prioritást élveznek…”
Egy szóval nem állítottam hogy a legfrissebb képeket látjuk, hanem a meglévő adatbázishoz képest frissebb képek kerülnek fel.
Az állításod pedig nem feltétlenül igaz: “általában 6 7 éves képek amiket nézegetsz”
A Kecskemétről készült képek a legutóbbi frissítés idején, sem voltak régebbiek mint 1,5-2 év, ez látszik az objektumok fejlesztésének állapotából…
Az 51 es körzet meg le volt takarva egy nagy fekete négyzettel. Az utóbbi egy két évben “fedték fel”, ami szerintem megint csak parasztvakítás, mert szerintem totálisan más van ott, mint amit mutatnak.
A magyar területen is találhatóak letakart részletek! Érdemes megnézni, mik azok.
Hát már a kerozingőzös is kifutópályát emleget a futópálya (runway) helyett. Ezt a szégyent…
Köszönjük az észrevételt, javítottuk.
Galcom szerint:
2010. június 10. csütörtök – 13:08
A magyar területen is találhatóak letakart részletek! Érdemes megnézni, mik azok.
Hol vannak ezek? Én még nem futottam bele.
Megerősítem.
Feltehetően Galcom sem véletlenül “felejtette el” megjelölni pontosan, mire is gondolt és én sem tehetek mást…
Nálunk a Rákospalota, Göd, Martonvásár transzformátor állomások, valamint a Százhalombatta-i finomító egy része van letakarva. Nem tudom milyen baromi nagy veszélyt jelent ezek megjelenítése, de ha akarom időcsúszkával símán láthatóvá tehetem a letakart területeket.