2010. augusztus 7-8… A katonai repülést kedvelők körében biztos, hogy be volt karikázva ez a dátum a naptárban. A kecskeméti nemzetközi repülőnap Közép-Európa legrangosabb légi bemutatójává nőtte ki magát az elmúlt években, így idén is változatos program várta az érdeklődőket. A rendezvény apropójaként az szolgált, hogy idén ünnepeljük a magyar katonai repülés 100. évfordulóját. Üröm az örömben, hogy a MiG-29-est nagy valószínűséggel most láthatta utoljára a közönség. A szombati napra mi is kilátogattunk és egy képriporttal mutatjuk most be a statikus programot…
Aki regisztrációs kóddal érkezett, annak bizony nem volt egyszerű dolga a Check-In-nél a hálózat hibája miatt, de aztán sikerül leküzdeni ezt az akadályt. Az időjárás nem volt túl kegyes a korán érkezőkhöz, mivel az alacsony felhőalap és a rossz látási viszonyok miatt a dinamikus program alapos csúszást szenvedett, de a földön is akadt bőven érdekesség és látnivaló…
Svancmustra a zónában - a reggeli ködszitálás megtréfált minket, a szürkeséget csak a román 21-es tarka festése törte meg
Szu-22 - Az öreg csataló nagyon szép állapotban volt. A póttartályok, az UB blokkok, valamint a ritkán látott KMGU aknaszóró konténer még harciasabbá tették a Szuhojt
MiG-15 - Sajnos csak a földön láthattuk a legendás típus egy újrafestett példányát, a HA-UTI debütálása még várat magára
F-16I függesztmények: standard üzemanyag póttartályok, törzshöz illeszkedő póttartályok (CFT: Conformal Fuel Tank), egy pár "Delilah" cirkáló rakéta, Litening konténer, Phyton légiharc rakéta-imitátor a szárnyvégen
Sajnos a Typhoon repülése elmaradt a szombati napon, a statikus soron a Luftwaffe gépeit lehetett megcsodálni
A legtöbb érdeklődőt az Ukrán Légierő Szu-27-ese vonzotta, eleinte egy ponyva védte a szitáló ködtől a kabint
A Szuhoj jellegzetes tört mintájú kamuflázst viselt - hasonló megoldás látható a svéd tereptarka gépeken is
Az időjárás javulásával a ponyva is lekerült a kabinról. A 27-esen a hőpelengátor a szélvédő előtt, középen kapott helyet
A Román Légierő két MiG-21 LanceR géppel érkezett Kecskemétre, itt éppen a statikus soron lévő gépet takarják ki
A Sasokat egy Hercules kísérte el, ami távol a nézőktől a J apron-on állt. Megkockáztatom, hogy a legjobb helyről nézte végig a személyzet a dinamikus programot
Az Eurocopter is képviseltette magát az új EC645 helikopterrel és egy sereg marketingessel. A gép a polgári EC145 militarizált változata.
EC645 kabin - Szegény Eurocopter marketingeseknek elfelejtettek szólni, hogy Magyarországon nem "divat" értelmes dolgokra pénzt kiadni
Hamarosan folytatjuk a dinamikus bemutató képeivel!
Ezeket a képeket és gépeket látva fájdul meg a repülőszerelmes szív és rohadtul sajnálja, bánja, hogy nem tudott ott lenni a repülőnapon
A Flanker pilótájával pedig szívesen elbeszélgettem volna
Szép, szép!
De nekem akkor is Cápeti tetszik a legjobban!