Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!

Képriportunk záró részében bemutatjuk a légi program eddig kimaradt részeit. Debütált a levegőben a Csőrike II névre hallgató speciális festésű Mi-24-esünk, kijelenthetjük, hogy ez az eddigi legjobb különleges festésű forgószárnyas. Új elemként képességbemutatót is láthattunk a Magyar Légierőtől, ennek kapcsán a gyakorlatban is megismerkedhettünk a légierő néhány alap feladatával. Természetesen a külföldi szereplőket se felejtettük ki, kiváló bemutatókból nem volt hiány…

A Magyar Légierőtől az első bemutatót a szolnokiak 716-os oldalszámú Mi-24-ese repülte

A különleges festés készítőit az egykori szentkirályszabadjai Csőrike inspirálta

A függesztményeket és a hajtóműgázok hűtőegységét is átfestették

Kis ízelítőt kaphattunk az old timer "kályhacsövek" világából az L-29 Delfinnek köszönhetően, ha már a magyar MiG-15 UTI-hoz nem volt szerencsénk

A nagyok bemutatóját a svájci F-18 Hornet kezdte, itt éppen alacsony sebességű, nagy állászögű repülést mutat be

A Román Légierőben egy kiadós ráncfelvarráson esett át a 21-es, a váltótípusról az elkövetkező években döntenek

A jól ismert fékernyős lassítás most sem maradt el

Gurulás vissza a zónába, a bemutató alatt óhatatlanul eszembe jutottak a pápai MiG-ek

A dinamikus program egyik érdekessége az Olasz Légierő C-27 Spartan közepes teherszállító gépnek repülése volt

A felszállás után rögtön egy erősen bedöntött jobb fordulóval kezdték a programjukat a pilóták

A bemutató alatt többször is 90 fokos bedöntéssel repült a gép

Nem csalás nem ámítás, a Spartan orsó végrehajtásába kezdett

Orsózás közben éppen háthelyzetben a gép

Bocsánat a rossz minőségért, de a hab a tortán a bukfenc volt, itt éppen a felfelé menő ágban

A hajmeresztő manőverek után, itt egy profilba illő feladat - nyitott rámpás áthúzás

A leszállás után a gép tolatva szembefordult a közönséggel, majd az olasz és a csapatzászlóval díszítve visszagurult az állóhelyére

Pápáról is átrepült a HAW 2-es C-17-es egy rövid bemutató erejéig

A sors tréfája, hogy a földi és légi programok összecsúsztak az időjárás miatt. Így a C-17-es repülése alatt került sor Rubint Réka és Norbi vezetésével, a rekord kísérlet célú tömeges fitness megmozdulás. Sokan inkább a Big Mac-et választották (a C-17 beceneve). Végeredmény - C-17 vs. Norbi update: 1-0

Az extra rövid leszállás után a Globemaster a sugárfordítók segítségével tolatásba kezdett, ezalatt a rakmester az oldalajtóból figyelt az estlegesen felbukkanó akadályokra

Tolatás után felszállás, egy rövid köszönés után már a gép vissza is fordult Pápára

A Szlovák Légierő "pixelharcos" MiG-29-ese folytatta a bemutatót

A pixelharcos jelzőt a gép különleges festése miatt érdemelte ki

A szlovákok kitartottak a 29-esek mellett, korszerűsítésen is átesett a típus. Az idegen-barát felismerő rendszer (IFF) "madárszeletelő" antennája jól megfigyelhető a szélvédő előtt

Igazi csemege volt a Mirage Rafale műrepülése. A francia pilóta nem kímélte a gépet és magát sem, a bemutatók közül talán ő repült a legnagyobb túlterhelésekkel

A Rafale szép vonalakkal büszkélkedhet

A belga solo team szombati programjában a standard festésű F-16-ossával repült

Infra csapda szórásból sem volt hiány

Nyitott futós forduló

Az IFF antenna szintén a kabin előtt, akárcsak a szlovák 29-esen

A bevezetőben említett képességbemutatóhoz szállnak fel a 29-esek

A bemutató részeként a Mi-24-esekkel speciális egységek földi harcának támogatását mutaták be. Az oldal ablakokból géppuskások tüzeltek vaklőszerekkel.

A Gripen "légtérsértő" Ancsát fogott el és kísért a repülőtérre, hogy ott földre kényszerítse.

A földön guruló An-26-ost a levegőből a Hind-ek tartották szemmel

Két Gripen alacsony támadást hajtott végre a repülőtér ellen, a földön pirotechnikai eszközökkel tették még látványosabbá a támadást. A kiválás során előkerült az infracsapda is

A képességbemutatóban résztvevő gépek kötelékké zárkóztak össze a program zárásaként

Most látta utoljára a nagyközönség a levegőben a 29-eseket?

Látványos infracsapdás kiválásokat hajtottak végre a Gripenek

Két Gripen egy vonalban, természetesen bőven volt távolság köztük

Visszagurulás a zónába nyitott tankoló csonkkal

A lemenő nap fénye már oldalról világította meg a gépeket

A 29-es formavilágát is nagyon eltalálták a tervezők

És végül, de reméljük nem utoljára egy közeli kép...

Fotó: Pap Ferenc

  

6 hozzászólás: “Kecskemét 2010 – Dinamikus bemutató”

  1. Maya szerint:

    Hihetetlen képek! Fantasztikus… Még mindig hátborsót kapok :) Viszont van egy videóm a Spartan orsójáról, szívesen felajánlom – bár nem ennyire tökéletes képpel, de jól látható, mit műveltek a madárral…

  2. iceman szerint:

    Szia!
    Köszönöm! Ha javasolhatnám, akkor a youtube-ra töltsd fel a videót és onnan mi is könnyedén be tudjuk illeszteni! Melyik napra látogattál ki?

    jó leszállást!

    Iceman

  3. Thurzó Péter szerint:

    Gratulálok a felvételekhez, nagyon jól sikerültek, és kellőképp visszaadták az élményt, amiről lemaradtak!

  4. Maya szerint:

    Szombaton voltunk kint, még mindig ‘a kerozingőz hatása alatt’ vagyok :) Hatalmas élmény volt.
    A videót fel fogom tölteni, és elküldöm az elérhetőségét.

    M.

  5. Holiday szerint:

    Sajnos nem tudtam kimenni a repülőnapra, de ezek e képek lenyügözőek. remélem majd jövőre kijutok!!

  6. Robcsi szerint:

    Csodálatos fotók!