Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!

Földrajzi jellegéből adódóan Magyarországon nem túl gyakoriak a hidroplán/amfíbia repülőgépek. A rendeltetésszerű használata a gépeknek (vízre szállás) jogilag nem tisztázott, de igazán igény se merült még fel  ezen kategória széleskörű használatára itthon. Ezért is különleges annak a Cessna 206-osnak (N206MX) a látogatása a Győr-Pér Repülőtéren, amely a hagyományos futóművek helyett úszótalpakkal lett felszerelve . Természetesen a gép  így is rendelkezik alternatív futókkal szárazföldi üzemelés esetére (amfíbia). A különleges történetű Cessna pilótái egy európai körút állomásaként érkeztek – a véletlennek köszönhetően – Győr-Pérre…2010 . szeptember 15-én késő délután egy Cessna 206 Sea Plane lépett be a magyar légtérbe. Célreptere Siófok-Kiliti lett volna, de eredetileg sem oda készültek a pilóták, hanem a Balatonon szerettek volna leszállni, de erre nem kaptak engedélyt.  Az élet közbeszólt, mivel a siófoki reptér bezárt azelőtt hogy a Cessna oda ért volna, így esett a választás a Győr-Pér repülőtérre.

A gép pilótái egy európai felfedezőútra indultak Barcelonából és egészen a norvég fjordokig kalandoztak el, majd ismét dél felé vették az irányt és Magyarországot is érintve a görög szigetvilág felé repülnek tovább. Erről a különleges utazásról Blog oldal is készül ami ITT érhető el. A péri indulást sikerült megörökíteni…

Az egyes állóhelyre lett beállítva a Sea Plane - repülős körökben mindenki a csodájára járt

Az úszótalpakban helyet kaptak a futóművek a szárazföldi üzemhez

A Cessnához szokott szemnek első ránézésre a gép szokatlan magassága tűnik fel

Face-to-Face

Az időjárás kedvezett a polár szűrő használatához

Az úszótalpon állandó jelleggel található egy hajókötél a rögzítéshez, illetve a talp még egy méretes tároló rekeszt is tartalmaz és ez még nem minden ;)

Svanc

Az úszótalpak nem Cessna gyártmányok, erről egy plakett is tanúskodik

Ilyet még a Falcon se látott...

A gép tankolásához is magasabbra kell mászni mint bármelyik típusnál, na jó azért az AN-2-es még mindig viszi a pálmát ilyen téren

A túra következő állomása a montenegrói Tivat lesz

Gurulás az Alfa váróhoz - a hat személyes gép csak kétszemélyes a túra alatt, a többi helyen az értékes felszerelés található, a pilóták jobban preferálják a kempingezést mint a szállodát. Igazi kalandorok!

LINE UP THREE ZERO - Akárhonnan is nézzük hihetetlen ez a szerkezet!

Gyors pályacsere egy másik Cessnával

A felszállásnál sokáig a "főfutókon" gurult a gép, majd nagyon lassan azt is elemelte a pilóta

Emelkedés helyett sebességet gyűjtött a pilóta. Ezen a képen látszik a gép egyik legérdekesebb részlete! Nézzük meg csak jól az úszótalp belső oldalát! :)

Sok szerencsét és jó repülést! Good luck and have a nice flight!

Fotó: Pap Ferenc

  

6 hozzászólás: “Európai felfedező körút egy amfíbiával”

  1. Serok szerint:

    Nagyon érdekes kis cikk volt, és nagyon jók a képek! Köszi!

  2. Iceman szerint:

    Köszi az érdeklődést! A jövőben is próbálok majd érdekességeket felrakni az oldalra! Jó leszállást! Iceman

  3. Serok szerint:

    Szívesen repültem volna egyet vele.. Repültem már 206-ossal, ami korábban hidroplán volt, de én már csak “hagyományos” futóművel szerelve láttam. Egy balatoni vízre szállás érdekes lett volna belülről…

  4. Andor szerint:

    Hihetetlen, milyen precíz kis szerkezet. És azok a rögzítőkötelek meg a csúszásgátló borítás az úszótalpakon… Igazi kis műszer.

  5. mike3 szerint:

    érdekes látvány a betonon! klassz! valaki repült már úszótalpas gépet? nagyon kíváncsi lennék, mennyire “érezni” ezt a két kotlát meg a merevítőket

  6. dr Blech szerint:

    Hát szép kis masina. Én javitottam C 185-őst ami korábban Kanadában amfibia is volt. Az ilyen át és visszaépitések könnyen felismerhetők mert a tetőn marad 4 karika ez szolgál a vizből daruval kiemelésre, meg a törzs oldalán a segédducok csomópontjai is láthatók. Pár éve csináltam C 206-hoz sérült uszókat (float)meg Lake LA 4-est is ez utóbbinak a törzse uszik, de pechére rosszul kötötték ki Hamburgban és eluszott megsérült.
    Jó lenne végre ha engednék a vizigépeket itthon is repülni mint a huszas években mikor a Gellért térnél álltak a Dunán!