Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2010. december 7. Katonai 44 hozzászólás »

Ma hajtotta végre az utolsó kiképzési repülését a MiG-29-es a Magyar Légierőben. Az év végéig még keszit adnak a gépekkel, majd végleg eltűnnek a magyar égboltról…A típus hazai pályafutásáról itt találtok információkat:

MiG-29-es a Magyar Légierőben
  

44 hozzászólás: “MiG-29”

  1. Csillag Zolika szerint:

    Nagyjaink ismét nagyot húztak….nagyon nagyot….a világ egyik legnagyobb baromságát!! Gratulálok!! Im memorian MiG 29!! Én legfőképpen miattuk jártam Kecskemétre! Svéd gagyi nem vonz…dehát nem is az én zsebem lett tőle tele! Hányinger keltő volt hallgatni az idei repnapon azt a propaganda szöveget amelyik akkor hangzott el amikor két Tripper elfogott (röhejes nem?) egy MiG 29-et és agyon vissza ajnározták a svéd nemi betegségeket!!

  2. Petya szerint:

    Hát igen :( , a 29-es fákja nélkül is tud annyit mint a Tripper fákjával. ennyi 😀

  3. MiG-29 szerint:

    Érdekes kettősség hogy legjobban azok sajnálják a típus eltűnését akik csak a kecskeméti repülőnapokon találkoztak vele, ugyanakkor a típus kivonásának az egyik oka a sok műrepülés miatti anyagfáradás.

    És hogy azért jó repülőgép mert kis magasságon szépen műrepül… Vannak olyan gripen pilóták akik MiG-29esen is repültek, tehát össze tudják hasonlítani a két típust, szerintük jobb a gripen. Ők írták hogy simán a MiG mögé tudnak kerülni, mert a gyengébb radar miatt nem is látják őket… hogy az AMRAAM jelentette előnyt ne is említsem… ennyi.

  4. molnibalage szerint:

    Tudtommal mindig ugyanzzal a géppel repkedtek. Ezért mindig egy gép kapta a pofonokat és ezért kellett 2 vagy 3 gépet emiatt leírni. A megengedett túlterhelések betartásával talán még ez is elkerülhető lett volna, csak Vári messze túlhúzta a gépet az engedélyezett tartományon. Én azt halottam, hogy 10-11G-ket is rendszeresen belerakott a sárkányba. Nagy átlagan semmi köze ennek a ténynek a flotta leépüléséhez kivonásáshoz, mert szegény áltagpilóták ehhez nem is kaptak elég repórát…

    A 2003 után csak 14 gépen végezték el az üzemidő hosszabbítást. Két gép baleseten egy katasztrófában veszett oda. Ebből 2 db a hosszabítás után.

    (Ha választanom kellene akkor és is Griffel mennék harcba.)

    • MiG-29 szerint:

      Csak Vári húzta túl?

      Összeszedtem az airliners-es fotók alapján melyik gépekkel voltak repülőnapokon (a ?-esekről nem tudtam eldönteni hogy repültek-e vele bemutatót):

      02 lezuhant
      04
      07?
      08?
      09
      10
      11
      15?
      18
      22
      21?
      25?
      26
      27

  5. Sidewinder szerint:

    Igen,az az elfogási jelenet előre megtervezetten lett így alakítva. Ezt be is ismerték később,de lehetett ott is látni,hogy a 29-es maximálgázon volt,a svéd meg full utánégetőn,és úgy sikerült a dolog,de a MiG-ek nem is vitték túlzásba a védekezést.Egyébként meg érdekes módon a nem épp oroszbarát lengyelek 2021 ig legalább rendszerben tartanák ezt a “lusta”,hülye, semmirekellő” népség által tervezett gépet. Megállapodtak a gyárral az üzemidő hosszabításról,lesz modernizáció is,fáklyát használnak. A szlovákoknak is kell és náluk volt olyan is,az elmúlt években amikor a teljes flottájuk a levegőben volt(kivéve a 2 keszit).De mi okosak vagyunk mert dicső politikusainknak köszönhetően 160 órát repült gép is rohad 96 óta a Jurssicban,értem,hogy megsérült a borítás mert a normál eljárás helyett seprűnyéllel+vascsövek(???) alkalmazásával verték le róla a jeget,de nem hiném,hogy ne lehetett volna kijavítani,ha kapnak rá pénzt az illetékesek.Meg nem lehet lőni R-27-el mert drága,helyette legalább ugyanannyiért lehet megsemmitettni a rakétákat,de jó,mert legalább nem zajong közben a nagy vasdarab és a Svédországi rücskösmoha populációra sincs veszéllyel az esetleg célt tévesztő,és a lőtéren lepottyanó rakéta,így a zöldek nem kell tüntessenek a svéd rendőrök pedig nyugodtan élvezhetik a hétvégét.De a legtöbbet repült gép is 1500 órás. Szóval köszönjük nagyjainknak,nem csodálom,hogy egy főbarmot sem hívtak meg a búcsúztatóra….

  6. Robcsi szerint:

    MiG-29! Várjuk meg a Dec.31-et, aztán majd írok egy-két dolgot az anyagfáradásról és a gyengébb lokátorokról!

  7. MiG-29 szerint:

    Robcsi: Megerősítésként vagy cáfolatként?

  8. Nagy Lajos szerint:

    MIG-15, MIG-17, MIG-19, MIG-21, MIG-23, MIG-29, mindenkinek az a legkedvesebb, amelyiket ismerte, repülte, szerelte, együtt kelt, feküdt, aludt (pl Kesziben) vele.
    Nekem a 21 volt a mindenem, abból is a 96-os harci-marci.
    De ez a svéd csoda? Egy fűcsomótól kitörne a futója.
    Én repültettem 21-est füves reptéren, láttam mit tud.
    Lala

  9. Robcsi szerint:

    MiG-29! Majd megtudod!:)

  10. balzolt007 szerint:

    Szerintem, amennyi pénzt belefektettek a Grippen-ekbe, annyiból már szépen lehetett volna korszerűsíteni a meglévő MiG-29-eseket.
    (néhányan inkább a zsebüket tömték, sajnos)
    Az újabb generációs MiG-ek is képesek precíziós fegyverek bevetésére, akár a “svédek” és fel vannak készítve a légi tankoláshoz is. Nem tudom pontosan, hogy mekkora az újonc skandinávok fegyverhordozó képessége, de azt szerintem biztos túlszárnyalja a modernizált 29-es, ami már sokkal inkább 35-ös:
    http://www.youtube.com/watch?v=fOzp7iL-QHI

  11. Csillag Zolika szerint:

    MiG 29!

    Én most itt arra próbáltam reflektálni, hogy abból a pénzből amiből vettük a kétes hírű Trippereket, abból hiper-szuper modernizált 29-eseket lehetett volna csináltatni, nah persze nem valami kamu alválakozással, hanem eredeti helyén! Azt nem vitatom, mert nem is igazán értek hozzá, hogy a mostani 29-esek gyengébb képességűek fegyverileg, fedélzettechnikailag a Trippernél, de ….és akkor térj vissza írásom elejére és érteni fogod, hogy mire gondoltam!
    Egyébként meg úgy vagyok vele, hogy a háborús körülményeket az igénytelen analóg holmik sokkal jobban respektálják, mint az agyondigitalizált izé-mizék! Lehetne itt szembeállítani AK47-et M16-tal….F4-et Mig 21-el….F117-et P18 nem modernizált lokátorral és még sorolhatnám! A közeli múlt konfliktusait nem az döntötte el, hogy a szerintük kacat orosz technika gyengébb, mint a nyugati(egyébként koreai elektronikájú…) technika! Hanem a győztes félnek több volt a pénze ezáltal a sok lúd disznót győz mondás érvényesült! Vietnám tekintetében sztem a junájted sztétsz bukott, megha ezt ők nem is ismerik el és ott aztán abszolút szemben állt az orosz és a fejlett nyugati technika!

  12. Csillag Zolika szerint:

    Jah és persze a zuhanyhiradó szerint ismét sikerült a nagy bevásárlás, mert vettünk egy alapot, amire persze jó pénzért majd még később megvásárolhatunk ezt-azt-amazt! Ilyenkor mindig az jut eszembe amikor elmentem a fiamnak LEGO vasutat venni! 30 000 -ért apukával megvetetik a boltban, apuka hazamegy, gyerek örül, doboz kibont, gyerek sír, apuka feszült! Ennyi pénzért kaptunk egy 20 cm-es síndarabot ohne vonat és egy állomásépületet! Vasútpálya vonat nélkül, mint bordélyház nénik nélkül….nemde?
    Mit tesz gyakorló közalkalmazott apuka elmegy a boltba és újabb súlyos tízezrekért vesz vonatot, sínt stb…..a boltos pedig közli, ez van miért nem kérdeztem előtte!
    Hát itt tartunk most Tripperrel, hogy van valami izénk, de még most nem tudja ezt, aztán majd ha tudja ezt akkor majd még vedd meg hozzá azt…és a végén becsődöl a dolog, mint csóró közalkalmazott apuka a játékboltban! Bocs a dühöngésért de ez így kijött!

  13. iceman szerint:

    Nem hivatalos forrásból kaptunk egy olyan hírt, hogy február 15-ig még keszit adnak a gépekkel! Valaki meg tudja erősíteni az információt, esetleg cáfolni?

    • MiG-29 szerint:

      Ha ez így van, nagy kérdés hogy miért húzódik a MiG-29esek kivonása újra és újra.

      De erről majd csak a Gripen kivonása után lehet majd esetleg valamit olvasni.

  14. MiG-29 szerint:

    Nem a gépekkel van/volt a baj, hanem a beszerzéssel és az üzemeltetéssel. Az nem megy nekünk, ebben egyetértünk. Ellenpélda lehet a cseh Gripen, lengyel MiG-29.

    A MiG-35 a MiG-29hez viszonyítva kb olyan, mint a Gripen NG a Gripenhez viszonyítva.

    Több fórumon többen írták hogy ha kivonják a MiG-29eseket akkor már leírhatnak dolgokat. Nagyon várom, mert ezek a repülős újságokban biztos nem fognak megjelenni. Csak ezen és más hasonló blogokon: pl.

    http://legiero.blog.hu/2010/12....._kontra_29

  15. molnibalage szerint:

    A MiG-35 a MiG-29hez viszonyítva kb olyan, mint a Gripen NG a Gripenhez viszonyítva.

    Itt ‘A’ vagy ‘C’ Griffre gondolsz? Mert az NG és EBS HU között annyira nincs nagy difi szerintem, mint a te hasonlatod.

    Az A és NG estén sem annyira áll ez. Az összes Griff AMRAAM shooter és van legalább hajó ellenei precíziós fegyverzet. A MiG-29 alapváltozatai lényegében egyfeladatos vadászok félaktív rakétafegyverzettel.

    A modernizált MiG gépekkel az a baj, hogy lényegében sehol nem áll hadrendben komoly mennyiség. Egyszerűen nincs referencia.

  16. Mike3 szerint:

    A képesség bemutató nálam is kinyitotta a bicskát. Volt számos gyakorlat egyébként ahol a Mig-esek leszarták a forgatókönyvet és halálra egrecíroztatták a gripeneket.
    Szimulátoron repültem egy kecskeméti vadászpilóta felügyeletével. Beszélgettünk, kérdeztem, hogy mi a véleménye az ikea gépről. Roppant diplomatikus volt: “A Mig egy kiváló repülőgép, a gripen egy jó fegyver”.
    Az egyik kedves pilótarsam repült a gripen szimulátoron. Egyszer csak pár másodpercre elment minden a műszerekről. Kérdezte, hogy mit baszott el. Mondták neki, hogy semmit, ezt az igazi gép is meg szokta csinálni. Köszike…
    Persze vannak még makacs tények: A gripent meghatározott hőmérsékleten és páratartalmon kell tárolni hosszú távon. Mi ez? Valami hülye mirelit? A gripen nem bírja a meleget, nem bírja a hideget, nem bírja az esőt. Egy erénye azért van: még az L-29 (üvöltő egér)-nél is hangosabb.
    A két gépet harcászati szempontból összehasonlítók nem értem miért futtatják itt magukat… A jelenlegi orosz csúcstechnológiát kellene összevetni a gripennel, nem a 20 évvel ezelőttit és akkor még jófej voltam, hiszen a svédek közel sincsenek azonos szinten az oroszokkal.
    Tényszerű, hogy a gépeket szétrepülték. Az így van, nincs rajta mit tagadni. Ezért kellett volna nagyjavítani őket, nem pedig lecserélni és kiegészíteni a gépparkot az F-16-al, uram bocsá’ Mig-29-el.

    Csillag Zolika

    Lehet, hogy te csak a bemutató alatt hallgattad a speakert? Csak azért kérdezem, mert egyébként millió utalást tett arra, hogy mennyire sajnálják a Mig-et.

  17. MiG-29 szerint:

    Azt hogy a magyar Gripennel pontosan mi a probléma valószínűleg csak a kivonása után fogjuk megtudni. A csehek látszólag egész jól boldogulnak vele, bár egyszer volt egy rövid hír valahol hogy a szerződés lejártával nem biztos hogy megtartják őket. Cseh Gripen problémákról hallott már valaki? Pedig biztos vannak és ott elég gyorsan nyilvánosságra kerül az ilyesmi. A lengyel F-16osokkal is volt baj, de ott gyorsan kiderült (mert sokat repülnek) és gyorsan meg is oldották.

    MiG-29 vs. Gripen: Melyik a legutolsó nagyobb szériában gyártott MiG-29 változat? Volt vele probléma? Megoldották?

    Korszerűsíteni, megtartani lehetett volna, de a döntéshozók másképp gondolták.

    Egy kis olvasnivaló: http://jets.hu/news?id=182

    “A jelenlegi orosz csúcstechnológiát kellene összevetni a gripennel, nem a 20 évvel ezelőttit..”

    A jelenlegi orosz csúcstechnikát a jelenlegi svéd csúcstechnikával. Viszont prototípusokat összehasonlítani nem sok értelme van.

    Mint kiderült, a MiG-29 se bírja az esőt, a hideget. Ha hangárban álltak volna, lehet hogy most nem itt tartanánk. A svédek nem hülyék, ha hagynák hogy szétrohasszuk a gépeket, még többe kerülne nekik hogy biztosítsák az 5-6 repülőképes gépet, amelyre a kihasználtság miatt szükségünk van. Állítólag a szerződés szerint 2016-ig nekünk csak az üzemanyagot, a pilótát, és repülésre felkészítő földi személyzetet kell biztosítanunk. A repülőgépek működőképességét a svédek biztosítják, annak mindnen költségével. Kívülállóként nem láthatunk tisztán. Minden információ titok.

    “A Mig egy kiváló repülőgép, a gripen egy jó fegyver”.

    Találóak ezek a mondások. És hogy mindenki azt a gépet szereti, amelyikkel többet repül, jobban ismeri. Persze hogy abban bízik jobban.

    Ha a Gripen működik, akkor el sem jutnak a Mig-ek a közelharcig. Ugyanakkor a MiG-ek gyakorlás közben ha eljutottak a közelharcig lőttek már le pl. F-16ost is. Valószínűleg mindkét oldalnak megvannak a történetei pro és kontra.

  18. Robcsi szerint:

    A MiG-29-es december 29-én reggel átadja a készültségi szolgálatot a JAS-39-nek és befejezte magyarországi pályafutását…

  19. molnibalage szerint:

    Megette egy kommentemet a rendszer. Pedig most link sem volt benne. Mitől lehet ez?

  20. molnibalage szerint:

    Persze vannak még makacs tények: A gripent meghatározott hőmérsékleten és páratartalmon kell tárolni hosszú távon. Mi ez? Valami hülye mirelit? A gripen nem bírja a meleget, nem bírja a hideget, nem bírja az esőt. Egy erénye azért van: még az L-29 (üvöltő egér)-nél is hangosabb.

    Az, hogy így tárolják nem jelenti azt, hogy nem bírja. Az ember is nagyon szélsőséges körülményeket elvisel, de nem kényelmesebb a fűtött szobában élni és bizotosítani a hosszú életet és egészséges ízületeket?

    Az autód – van? – ugye jobb garázsban tartani. Pedig az csak pár százer forint vagy pár milliós érték. A vadászgép több tíz milliós. Dollárban. Ez nem kinek a ***** nagyobb verseny. Igen, tudja a gép. Bizonyítsuk? Igen, a tesztek során megvolt. Tudja, ha kell. Igen. Megéri ezt erőltetni feleslegesen? Nem.

    A gép élettartamát óvják ezzel. Harchelyzetben széttelepítve a svéd szisztéma szerint nem mindenhol lenne hangár vagy bármiféle épület nekikik.

    A két gépet harcászati szempontból összehasonlítók nem értem miért futtatják itt magukat… A jelenlegi orosz csúcstechnológiát kellene összevetni a gripennel, nem a 20 évvel ezelőttit és akkor még jófej voltam, hiszen a svédek közel sincsenek azonos szinten az oroszokkal.

    Ezt jó lenne bizonyítani…

    Egyébként miért ne azt a két típus hasonlítsuk össze, amink van? Ennyi erővel minden mérjünk az F-22-höz…

    Az orosz csúcstechnikával összvetve is sok téren remeg a léc és nem az orosz javára. Az orosz gép erőteljesebb, mert jobb a t/w aránya és aerodinamikailg magasabb szinten van. Viszont kétszer nagyobb. Tehát egyéb harcászati paraméterekben sok értelme nincs összemérni.

    A Szuhojok remek fegyverplatformok, de a “karmok” és “pajzs” terén hadilábon áll. Hol van hozzá mondjuk AIM-120C-5/7 vagy AIM-9X / IRIS-T szintű léghiarc rakéta?

    Aktív passzív védelem terén mit tud felmutatni? Kipróbált SEAD képesség? (Itt most nem a Griffhez mérem.)

    Sniper pod vagy Litening II szintjén levő lézeres célmegjelölő? Nem véletlen hajtanak vagy hajtottak rá a francia Damocles TGP-re.

  21. iceman szerint:

    Elnézésedet kérjük a komment miatt, valamiért spamként kezelte ismét a rendszer, de sikerült helyreállítani!

  22. molnibalage szerint:

    Lehetséges, hogy a html tag feketi meg? A szövegből eltűnt, amikor idéztem.

  23. Krisztián szerint:

    És azt tudjátok hogy a Mig-29-est december 7.-én búcsuztatták de mégis repül

  24. molnibalage szerint:

    Az csak a félhivatalos / hivatalos volt. A ünnepélyes búcsúztató nem mindig esik egybe az utolsó repüléssel.

    Pl. asszem az F-14 gépek is elbúcsúztak, de aztán még saját szányon mentek az AMARC-ba, onnan meg az örök vadászmezőkre egerészni cicusok, miután szétdarabolták őket pár gép kivételével, amik múzeumba mentek.

  25. MiG-29 szerint:

    Vagy ahogy az brit Harrier-ek, az osztrák OH-58B Kiowa esetében sem esett egybe.

  26. Robcsi szerint:

    The final countdown
    Seven days

  27. Robcsi szerint:

    шесть день и конец!

  28. Robcsi szerint:

    пять день и конец!

  29. Robcsi szerint:

    четыре дня и конец

  30. Robcsi szerint:

    три дня и конец!

  31. csillag (nyegle) laci szerint:

    Uraim! Ez a dolog a 29-el,olyan mint a felelős állattartás!
    Nem a kutya a hibás ha sétáltatáskor a jádára piszkit és a
    gazdája nem szedi fela sz.-t.Még szerencse hogy vannak vitorlázó
    gépeink, azokhoz nem kell hajtómű és egyéb extra felszerelés.
    Azokból is lehet majd az öklöt rázni fenyegetően ha rákerül a sor.Egyébként minden tiszteletem azoknak akik most is megpróbálnak ütőképes csapatot összehozni.Mindent bele fiúk!
    EZÚTON KIVÁNOK MINDENKINEK AKI VALAHA VÉDTE ILLETVE JELEN IDŐBEN IS VÉDI SZENT HAZÁNK LÉGTERÉT,DACOLVA A NEHÉZSÉGEKKEL,EREDMÉNYEKBEN GAZDAG BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT!!!
    A legszebb muzsika ha egyszerre düdörög vagy tiz hajtómű és a kerotingőztől leszünk “bódultak” és a”karmester”,a repülés vezető
    kiadja a felszállási parancsot.
    Taszáron is úgy kinőtt a gaz hogy már álcázni sem kell.Nincs az a műhold amelyik letapogadná a helyét.
    De azért én optinita vagyok és “lesz még búza, lesz még lágy kenyér”! Köszönöm!!!

  32. Vámosi Sándor szerint:

    Megerősített információ szerint dél körül fog repülni a 29-es kedden.A forrás igen megbízható. Természetesen az időjárásnak is megfelelőnek kell lennie.

  33. Robcsi szerint:

    двa дня и конец!

  34. Robcsi szerint:

    последний день

  35. quaker szerint:

    Az időjárás megfelelő volt (bár lehetett volna kicsit melegebb is, mert szétfagytunk a 12-es küszöbnél jó páran), azonban a HM hozzáállása már kevésbé volt megfelelő a mai naphoz…

  36. Robcsi szerint:

    Конец, бог с тобой МиГ!

  37. Faragó Sándor szerint:

    Tisztelt Uraim 30 évet húztam le a keraszin gőzben, a papír jaguárok azért kerültek ide mert elgurult a dolcsi a civilek zsebébe, kár volt beengedni a civileket a seregbe példa egy gomba vizsgáló csicskáztatta az egyetemekkel teli hm parancsnokot ( most a környezet védelemhez ért). De vissza a repüléshez, a hőskorban egy pár gép leesett de egy se géphibából!!!!!!!!!!!! A nátó cserét most is súlyos dollárokkal nyögjük az usa felé.

  38. vadász szerint:

    Kedves hozzászólók! Jó hogy valakik ki merik mondani a tutit. A Mig- 29 modernizációja nagyon jó lett volna hazánknak mert ha csak a levegő- levegő képességeit növeltük volna meg akkor is közép Európa élvonalába tartoznánk. Erősebb radar ami már kész van hozzá, meg persze R-77 rakéta R-73 rakéta sisakcélzóval és kész! Nézzétek meg a mig-29 ovt vagy szu-30 vektor fordítós repülését az mindent elmond! Nyugodtan reagáljatok.