Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!

Idehaza sem ismeretlen az AN-26 típusú közepes teherszállító repülő neve, hiszen a Magyar Légierő igáslovának számít.  Civil vonatkozása is van az Antonov repülőgépeknek. A CityLine Hungary színeiben, magyar lajtromjellel négy “Ancsa” végez cargo járatokat Európa szerte. A megbízható és elnyűhetetlen szovjet/ukrán “szörny” könnyen megdobogtatja a keleti (hadi)technika iránt érdeklődők szívét. A HA-TCO lajstromú gépet cargo kiszolgálás közben kaptuk lencsevégre a Győr-Pér Repülőtéren.

Az "Ancsa" a 12-es pálya küszöbje felett röviddel a földet érés előtt

A főfutók gumijai diszkrét füstöléssel jelzik, hogy már félig lent vagyunk...

... vagy mégsem? Egy lágy elpattanás következik.

A leszállást követően kezdetét vette a kiszolgálás amelynek során 3,5 tonna áru került be a gép gyomrába

Jól megfigyelhető a segédhajtómű kiömlőnyílása a jobb hajtóműgondola végében. Érdekesség, hogy az áram termelésén kívül szükség esetén felszállásnál plusz tolóerő nyerhető kis belőle.

A mennyország kapuja

Hamisíthatatlan keleti érzés a pilótafülkében, korszerű műszerek utólagos beépítésére is sor került

Szűkre szabott ergonómia, de azért a fontosabb vezérlőkarok markolata más-más tapintású...

A hajtóművek állnak, csend van... ööö... mégsem, de akkor mi ez a hang, ráadásul három irányból!? Hát persze... a jó öreg ACsSz fedélzeti időmérők ketyegnek a kabin három különböző pontján...

A check lista utolsó két pontja: seprűnyél-"RÖGZÍTVE", csavarhúzó-"RÖGZÍTVE".

Légcsavarkúp tanulmány

A megalománia a pitot csőre is kiterjedt, az ajtó feletti darab közel egy méter hosszú...

A felső szárnyas elrendezés miatt "gólyalábakon" áll a gép. Nem kétséges, hogy strapa bírók a futóművek, alkalmasak akár füves üzemre is...

A gép törzs alá csúsztatható a hátsó rámpa, megkönnyítve ezzel a targoncás rakodást.

Alkatrészekkel megrakott raklapok a tehertérben

A kiszolgálás helyszíne az 5-ös állóhely volt

Indul a hajtómű - megremeg a levegő és a föld is

Érdekes nézőpont a törzsről

Az aktív kiszolgálás kb. 30 percet vett igénybe

Kigurulás az állóhelyről

Kesztyűs kézzel bánnak a géppel. Elköszön az első tiszt. До побачення!

A futópályán robog az Antonov és gyűjti a sebességet

Indul a rotálás - orrfutó a levegőben!

A felhajtóerő legyőzte a gravitációt! Irány Németország.

Fotó és szöveg: Pap Ferenc

  

17 hozzászólás: “Lencsevégen az “ordító egér” – AN-26”

  1. balzolt007 szerint:

    Üdv! Az An-26 tényleg sokoldalú gép. Mifelénk személy-szállításra használják.
    Még valami: lentről felfelé a negyedik képen, kérlek javítsátok ki a ciril-betűs feliratot “Да пабачэння!”-ról “До побачення”-ra 😉

  2. Iceman szerint:

    Szia!

    Köszönöm a helyreigazítást! A ciril betűs elköszönés nem véletlen, mivel a gép személyzete ukrán volt :)

  3. Tamás Borbély szerint:

    Üdv.
    Amikor a 12-es irányra jönnek a gépek és persze az időjárás is lehetővé teszi, a monitorom előtt ülve is látom őket az ablakon keresztül. Most ki sem kellett pillantani, hogy tudjam, visszajött az “Ancsa” ! Egy Saab, ATR, vagy Dornier hangja ehhez képest egy kezdő légy zümmögésének tűnik :-))

  4. Ori_ szerint:

    Az “ordító egér” nem az L39nek volt a kecskeméti(?) gúnyneve?

  5. mike3 szerint:

    Ori: Nem. Az L29-nek

  6. Krisz szerint:

    Nem semmi szerkezet mi?
    Még 2005-ben láttam mikor megjelentek vagy 5-en 5-ös kötelékben a Kecskeméti reptér felett de szép volt megnézném mégegyszer.

  7. Wappel István szerint:

    Hello Borbély Tamás!

    Lenne egy kérdésem Hozzád,ha gondolod email-ben add meg a választ

    kérlek!

    Merre laksz győrben?

    Mert én az Álmos utcában és szintén a laptopomtól látom a gépeket!

    Válaszodat köszönöm!

    Üdv!István

    U.i.Melyik a 12-es irány? :-)

  8. Iceman szerint:

    Ha 12-es pályára érkeznek a gépek akkor a győri oldalról közelítik meg a repteret, ha a 30-as pályát használják akkor Mezőörs irányából érkeznek a gépek!

    Érdemes tanulmányozni:
    http://www.gyor-per.hu/passeng.....ek/gmc.jpg

  9. Wappel István szerint:

    Köszönöm a választ!
    Repülésben és észlelésben gazdag hétvégét kívánok!
    Nem leszek messze Pértől,Győrságon.

  10. Wappel István szerint:

    Sziasztok!
    Találtam egy weboldalt ahol polgári repülők útjait
    lehet nyomon követni:
    http://www.flightradar24.com/
    Ha már ismeritek,elnézést kérek.

  11. SzKaresz szerint:

    http://hampage.hu/repules/ancsa.html Az Ancsa név igazi tulajdonosa :) Üdv

  12. SzKaresz szerint:

    Ha már így találkoztunk :)
    Kedvenc konteóm, a Szovjetuniónak ezért a két gépért kellet pusztulni http://www.jetfly.hu/rovatok/j.....ya_050329/ Az An-225 gépet ma is érdekes lenne 3D grafikával utasszállítóvá varázsolni. Első repülése idején pedig egyenesen rémképe volt a repülőgép gyártóknak, a Buránról már nem is beszélve. Üdv

  13. Tewe15 szerint:

    Csak egy apró megjegyzésem lenne az alulról a 4. képhez – Elköszön az első tiszt – Az első pilóta mindig a bal székben ül, kivéve mikor oktatás van. Mivel gyanítom, hogy ez nem oktatás volt, aki elköszön az a 2. pilóta.

    Üdv mindenkinek!

  14. Mike3 szerint:

    Tewe: Kapitány/parancsnok és elsőtiszt. Mindenki jó helyen ült. A másodpilóta szót nem ismerem

  15. TIHA001 szerint:

    NEM ÉRTEM MIÉRT NEM FEJLESZTITEK A REPTERET? MEGVAN A FEJLŐDÉS ÍVE ,FELHÁBORÍTÓ EZ A PATOPÁLSÁG. KAPITALIZMUSBAN KOMUNISTA AGGYAL…..TUDOM , MOST JÖNNE A DUMA… KÖRBE KELLENE NÉZNI A VILÁGBA PL..:KINÁBA MENNYI IDŐ ALATT ÉPÍTENEK MEG 1 METRÓ SZÁRNYAT. HIÁBA A KONTRASZELEKCIÓ MÉG MÜXIK…ÉLJEN KORUPCIÓ! TUDOM NEM ITT KELLENE EZEKET LEÍRNI, DE AKIK EZEKET KÉPEKET NÉZEGETIK , ÉRTIK MIT DADOGOK.ISTEN VELETEK.

  16. Horváth Lajos szerint:

    nagyo joklehetnek ezek agyonyoru gepek jolenne meg sokaig latni oket sok sikert lajos

  17. Horváth Lajos szerint:

    Györbe ott lakok ahol fölöttem kuszik be pérre Lajos