Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!

Minden kétséget kizáróan a Győr-Pér repülőtér mindennapjainak “szürke eminenciásai” a német Private Wings légitársaság Dornier 328 típusú személyszállító repülőgépei. A 32 üléses sugárhajtású légcsavaros gépek jelenleg heti hat alkalommal teljesítenek nem nyilvános menetrend szerinti járatot Ingolstadt (ETSI) és Győr között – az AUDI munkatársai számára. A fotósorozat ezúttal egy különleges nézőpontból készült a Private Wings új gépéről.

A jégtelenítésre használt munkaállványból kiváló nézőpont nyílik a repülőgépre.

A szárny felső részén piros festéssel jelölték az üzemanyag betöltési pontokat, a gyakorlatban ezek nem használatosok mivel a szárny alatt van magasnyomású csatlakozópont is.

A földről nézve nem látható, hogy mennyire "búbos" kialakítású a gép "homloka"

A gép jelenleg osztrák lajstromban van (OE-LKC), mivel korábban az Air Alps légitársaság flottájába tartozott

Azért meg kell hagyni, innen se néz ki rosszul. Nem egy ATR, ami kis túlzással egy cső és egy szárny, de azt hiszem elfogult vagyok

A gép jelenleg még "albínó", magyarán teljesen fehér festésű, várhatóan később megkapja majd a Private arculatát. Jól megfigyelhető, hogy a törzs végében nincs még APU sem, ez is később kerül majd a gépbe.

Perspektíva 18 méter magasból, elég morcosan "néz" a Dornier :)

Újabb érdekesség, jól megfigyelhető a vészkijárat a pilótafülke tetején

A délelőtti eső nyoma még jól látható volt a szárnyon és a törzsön

A fotózás idején az ötös állóhelyen állt a gép 30-as irány szerint. Hétfőn és szerdán a reggeli/esti járatfordításnál a kettes állóhelyen szokott állni a gép.

Ebből a magasságból a repülőtér épületei is eltörpülnek

A munkaállvány a kosárból szemlélve, avagy: ne nézz le... ne nézz le.. wááá LENÉZTEM! :)

Kívülről így nézett ki a dolog

Köszönet György Attilának a felemelő élményért! :)

Fotó és szöveg: Pap Ferenc

  

11 hozzászólás: “Lencsevégen a Dornier 328”

  1. Dr.Benz szerint:

    Atttyaúristen!!!! betegek vagytok!
    Az utolsó kép igen durva.
    Én minimum egy 100-asért/fröccsért másznék csak fel
    :) köszi a képeket.

  2. Iceman szerint:

    Szia! :)

    A legmagasabb ponton én is elgondolkodtam azon, hogy jó ez nekem? De rájöttem, hogy a kérdésre a válasz: IGEN! 😀

  3. tsgucci szerint:

    Minden elismerésem. Én is összetojtam volna magam abban a magasságban, de gondolom megéri.
    Do328 a kedvencem.

  4. Samoth szerint:

    Érdekes, hogy én is úgy vagyok vele, hogy imádom a magasságot, de kizárólag repülőn! Nincs az az isten,hogy én valamire felmásszak ami magasabb egy hokedlinél!:)
    Amúgy jó, hogy végre így is látom ezt a gépet, nem csak alulról, több száz méteres szintkülönbséggel!
    Köszi

  5. epox szerint:

    “A 32 üléses sugárhajtású légcsavaros gépek… ”
    Nem vagyok szaki, de ha jól tudom ezek gázturbinás un. turboprop gépek. A sugárhajtás az, amikor a repülő hajtása közvetlenül a kiáramló gázokkal történik. Itt a gázok hajtják meg a légcsavarokat.
    Ha tévedek szóljatok nyugodtan

    • Iceman szerint:

      Szia!

      Jó a meglátásod, talán lehetne pontosabb is a megfogalmazás, DE közel se badarság, mivel a gázturbinás légcsavaros gépeknél, a légcsavar húzóerején kívül, jelentős tolóerőt is produkál a hajtómű – a kiáramló meleg gázoknak köszönhetően. Pl a Do228-asnál (szintén gázturbina és légcsavar) melegített kerozint fecskendeznek a fúvócsőbe(NEM utánégető), számottevő tolóerőt generálva ezáltal.

  6. epox szerint:

    Erről eddig még nem hallottam, mindig tanul az ember:)

  7. Wappel István szerint:

    Szervusz Ferenc!
    Ma,22-én 10 órakor Te fényképeztél egy sugárhajtásu gépet a reptéren? :-)
    Köszi a választ!
    István.

  8. Iceman szerint:

    Szia!

    Igen én voltam, de 10-kor csak egy próbaképet készítettem, a lényegi fotózás 13:00-tól volt, elég murisan mutat az idokepen.hu-n ha kikockázod:D

    Képek hamarosan az oldalon!

  9. Wappel István szerint:

    Negyed négykor jutottam gép közelbe mivel állandó nappalos vagyok,

    így nem láthattam a fotózást.

    Majd ha felkerülnek a képek.