Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2011. január 28. Civil, Kiemelt, Mindenféle ATR-42 és SAAB 340 handling bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Ismét egy ATR-42 cargo kiszolgálására került sor a Győr-Pér repülőtéren. Ezúttal a dolog érdekessége az volt, hogy párhuzamosan egy SAAB 340 típussal folyt a kiszolgálás. Az áru jó szokás szerint autóipari alkatrész volt a két járat esetében. Év eleji pozitív tapasztalat, hogy a már standardnak számító Do228-as teherszállító gépeken kívül, egyre gyakrabban megfordulnak az eggyel nagyobb kategóriát képviselő AN-26, SAAB 340 típusok vagy éppen most az ATR-42 is.

Elsőként a lengyel SprintAir légitársaság SAAB 340-ese érkezett meg. A képen látható előteres autó a repülőtér új üdvöskéje, amely a napokban kap egy professzionális fényhidat, LED égőkből álló FOLLOW ME táblával

A SprintAir gépe (SP-KPZ) korántsem ismeretlen a repülőtér számára, mivel tavaly nyáron számtalan cargo járatot teljesített Győrből Németországba

A gép a különleges festése miatt kiérdemelte a "túrórudi" becenevet, mert a piros pöttyös... :)

A négyes állóhely volt a kiszolgálás helyszíne, a GPU már nélkülözhetetlen ezekhez a gépekhez, a targonca is ugrásra kész...

:)

Idő közben befutott a litván Aviavilsa légitársaság ATR-42-300 típusú gépe is az ötös állóhelyre

Az ATR-42 maximális felszállósúlya közel 17 tonna, csak érdekesség képen jegyezném meg, hogy az AN-26-osé pedig 24 tonna, pedig nincs túl nagy eltérés a két gép geometriai mérete között :)

Ezen a gépen (LY-ETM) méretes felnyitható teherajtó segíti az áru ki és berakodását

Az ATR és SAAB várják az árujukat, cargo szempontból az ATR az előnyösebb mivel a törzs keresztmetszete nagyobb, mint a skandináv típusé, illetve a tehertér padlója is alacsonyabban fekszik

A képek készítésének napján a következő tanulsággal lettem gazdagabb: "Eddig úgy sejtettem, hogy a Dornier328 szebb, mint az ATR felülnézetből, mától viszont tudom." :D

A SprintAir fedélzetére 3000 kg áru került, míg az Aviavilsa rakterébe több mint 3700 kg.

A gép orra némileg az "Ancsára" emlékeztet. A GPU csatlakozása az orrkúp közelében található, ami indításnál előnyös

A segítőkész személyzet egyik tagja a hajtóművet ellenőrzi a várakozási idő alatt

A digitális forradalom szele járja át a pilótafülkét. Nem egy mai darab a gép, de sok képernyőt találunk már a kabinban.

Azt hiszem bátran kijelenthetem, hogy ebből a szögből nem hasonlít az "Ancsára", sajnos ;)

Fotó és szöveg: Pap Ferenc

  

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.