Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!

Azon kedves olvasóink számára, akik nyomon követik weblapunkat, valószínűleg nem hangzik ismeretlenül az ARCUS AIR neve. A német légitársaság Dornier 228 típusú teherszállító gépeivel rendszeres megfordul a Győr-Pér Repülőtéren. A cég már több, mint 35 éve foglalkozik légi szállítással és az elsődleges profilja az ad-hoc cargo charter járatok szervezése – nem csak saját repülőgépeik számára -, illetve igény szerint regionális személyszállító charter járat szervezése. 2011. elejétől új szolgáltatással és géptípussal bővült a cég kínálata, ugyanis szolgálatba állt az első Embraer Phenom 100 (D-IAAD) típusú business jet kategóriájú repülőgép, amelyet további gépek követnek majd. Az ARCUS AIR új üdvöskéje, avagy lencsevégen a EMB Phenom 100…

A légitársaság számára mérföldkő az új típus rendszeresítése, hiszen ez a business jet teljesen más célokat szolgál, mint ami eddig a cég profiljába illett. Vagy mégsem...

Vitathatatlan, hogy az új gép alapvetően üzleti utasok szállítására szolgál, viszont Győr-Pérre kizárólag áruszállítás miatt érkezett a Phenom.

Business utasok szállítása mellett kis terjedelmű, dobozos áru sürgős szállítására is alkalmazható a gép. Érdekes módon ez a szállítási forma sem számít már kirívónak Péren.

A Phenom 100 az Embraer exkluzív üzleti gépi közül a legkisebb, négy utasa számára magas komfortfokozatot kínál a fedélzet.

A gép hatótávolsága 1900 km (35 perc tartalék repülési idővel), ez európai távolságokhoz ideális.

A fő csomagtér ajtaja a bal oldali hajtómű gondola alatt található (1,5 köbméter), ezen kívül az orr részeben is van lehetőség csomagok elhelyezésére.

A repülőgép legmarkánsabb része a szélvédő körüli krómozott borítás.

A LED technológia az Embraer-nél is hódít, követve a piaci trendet. A képen a szárny végi helyzetjelző látható.

D-IAAD: A lajstrom korábbi birtokosa egy Cessna-Reims F406 volt /info by Eric Herbrandt:)/, jelenleg az a gép TF-ORD lajtrommal repül.

A Phenom 100 kategóriájában kimagaslik a mezőnyből. Szó szerint.

A tulajdonos a svájci Arcus Executive Aviation, az üzemeltető pedig a német Arcus Air.

Design terén szakítottak az eddigi "Arcus-os" színvilággal: sárga-kék helyett diszkrét bordó-ezüst színek köszönnek vissza a festésben.

Kedvenc fotós fogásom: kissé alsó nézőpont, enyhe nagylátószög és polár szűrő.

A pilótafülkében három nagyméretű kijelzővel találjuk szembe magunkat, valamint két klasszikus Embraer kormánnyal.

Enyhén szólva szolid overhead panel.

Indulásra készen a hármas állóhelyen.

A cég két arca, avagy a hight-tech és az igásló.

A Phenom vélhetően gyakran meg fog fordulni a Győr-Pér repülőtéren az Arcus színeiben, legyen szó üzleti személyszállításról vagy ad-hoc cargo járatról.

Fotó és szöveg: Pap Ferenc

  

4 hozzászólás: “D-IAAD: Az ARCUS AIR új üdvöskéje”

  1. Wappel István szerint:

    Nagyon szép az új gép!
    Bízom benne hogy hamar hadrendbe áll és meghallhatjuk a hangját!
    Viszont szívesen hallanák a fényképezés részleteiről!:-)

  2. Iceman szerint:

    Szia!

    Fotózásnál általában szeretek érdekes nézőpontokat keresni, ez azt jelenti, hogy időnkét akár a földön is “fetrengek” egy érdekes nézőpont kedvéért, pláne ez akkor előnyös amikor megfelelő az időjárás a polár szűrő használatához. Néhány kép elkészítéséhez, egy kb. 1 méter magas rakodó lépcsőt használtam, így sikerült a normál nézőponttól ismét eltávolodni.
    Az elkészült képek közül az én kedvencem, ahol a hajtómű és a függőleges vezérsík látszik alsó nézetből, azzal a gyönyörű kék éggel.

    Esetleg valamire még kíváncsi vagy a fotózásból? :)

    • Wappel István szerint:

      Köszönöm,teljesen kielégítő volt a válasz! :-)
      Csak lenne már normális időjárás hogy mehessek “leskelődni” pérre!