Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!

Ezúttal a francia helikoptergyártás egyik legsikeresebb termékét kaptuk lencsevégre. Az Aérospatiale AS 350/355 Ecureuil (mókus)  könnyű helikoptere világszerte elterjedt, jelenleg a gyár az Eurocopter részeként működik. Magyarországon a Légimentők színeiben láthatjuk a típust repülni. A Győr-Pér Repülőtéren az osztrák Hubi-Fly helikopterét szemléltük meg közelebbről.

Az érkezés pillanatai. A helikopter pilóta a marshaller kézjelzései alapjánt száll le a számár kijelölt állóhelyre

Ha a hajtómű körüli borítás méretét és a kiömlő nyílásokat szemléljük, akkor könnyen meg tudjuk különböztetni az egy és két hajtóműves verziókat. Esetünkben a kéthajtóműves AS 355 F-2 gépről van szó.

JET A1 tankolás idillikus háttérrel. Természetesen polár szűrővel készült a kép.

Jól megfigyelhető a két egyedi nagyméretű tükör elhelyezkedése, amelyekből a leszállás utolsó pillanatait is pontosan felügyelheti a pilóta.

OE-XSS: Az osztrák Hubi-Fly flottavezető gépe. Utasrepülés mellett kiképzésre és légi felvételek készítésére is használják.

Törzs részlet. Két tankoló nyíláson keresztül több mint 600 liter kerozin tölthető a helikopterbe maximálisan.

Sajátos kialakítású a műszerfal, mivel a bal oldalon nem fut végig a törzs oldaláig, a mentőhelikoptereken ezen az "üres" területen került elhelyezésre a hordágy egyik vége.

Overhead panel: A dupla kezelőszervek a két hajtóműhöz tartoznak, a középső hosszú kar a rotor földi fékezését szolgálja

A törzs alatt két Allison 250 C20F gázturbina lapul, a nagyobb teljesítmény a magas hegyvidéki üzemeléshez praktikus.

És végül egy nagylátószögű kép erről a gyönyörű festésű helikopterről.

Fotó és szöveg: Pap Ferenc

  

Egy hozzászólás: “Lencsevégen az Ecureuil 2”

  1. mastinox szerint:

    Azt lehet tudni mi járatban volt itt?