Két igazi klasszikus repülésére is sor került a bemutatón. A Lengyel Légierő Szu-22M4-es géppárja és a Román Légierő MiG-21UM LanceR -e demonstrálta, hogy ezek a gépek még mindig jelentős lehetőséget, értéket, képességet hordoznak magukban. Le merjük fogadni, hogy egyszerre dobbant a keleti technika szerelmeseinek a szíve, amikor üvöltő utánégetővel vasalták ez eget ezek a gyönyörű klasszikus gépek.
A 176-os oldalszámú román MiG-21UM Lancer B a 71. Légibázisáról (LRCT), Aranyosgyéresről érkezett Kecskemétre
A korszerűsítés részeként sor került az aviónika modernizációjára. Szembetűnő külső változás a gép oldalán kialakított kábelcsatorna.
Nagy állásszögű, alacsony sebességű áthúzás – nem éppen a MiG-21 erőssége. Viszont a HUD-nak köszönhetően a pilóta a határértékek figyelésével ki tudja hozni a maximumot a gépből.
Korábban a MiG-21MF Lancer A típussal a Román Légierő adta a QRA készültséget négy hónapon keresztül a balti államok légterében – a NATO égisze alatt (Baltic Air Policing-BAP)
A földet érés után, fékernyő nyitás előtt. Az orrfutó még a levegőben, így koptatja a pilóta a sebességet
Lengyelország légierejének, avagy Bezzegország légierejének Szu-22M4-ese hagyja el az állóhelyet, hogy géppárfeladatot hajtson végre
A kép amiért megérte egész nap a tűző napon közel negyven fokban ücsörögni. A lengyel Szuhojok a 21. légibázisról érkeztek (Swidwin), már csak itt állomásoznak huszonkettesek
A géppár megkezdi a felszállást a 30-as futópályán. Az M4-es verziót könnyű azonosítani a függőleges vezérsík tövében lévő kisméretű levegő beömlőnyílásról
A géppár kiválóan demonstrálja a változtatható nyilazású szárny végállásait. (A kísérő jobb oldali főfutóakna ajtaja vélhetően más gépről származik, legalábbis az eltérő festés erről árulkodik)
A bemutató második felében szétvált a géppár és jól időzített áthúzásokkal folyamatosan lekötötték a nézők figyelmét. Mindez átkonvertálva: harci helyzetben egy géppár folyamatos támadás alatt tarthatja célpontját.
Az előzetes tervek szerint 2015/2016-ban kerülne sor a típus kivonására, viszont nemrégiben látott napvilágot a hír miszerint 16 gép üzemidejét további 10 évvel meghosszabbítják.
A fékernyőnyitás pillanata, a törzsféklapok nyitva. Reméljük, még hosszú évekig csodálhatjuk majd a levegőben ezeket a gyönyörű gépeket.
Hamarosan folytatjuk!
Fotó és szöveg:
Pap Ferenc
Hi!
Hát igen!
Ezek gépek.
Nagyon jók a fotók!
Köszönöm szépen! 😉