Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!

DSC_9247Két igazi klasszikus repülésére is sor került a bemutatón. A Lengyel Légierő Szu-22M4-es géppárja és a Román Légierő MiG-21UM LanceR -e demonstrálta, hogy ezek a gépek még mindig jelentős lehetőséget, értéket, képességet hordoznak magukban. Le merjük fogadni, hogy egyszerre dobbant a keleti technika szerelmeseinek a szíve, amikor üvöltő utánégetővel vasalták ez eget ezek a gyönyörű klasszikus gépek.

DSC_9029

A 176-os oldalszámú román MiG-21UM Lancer B a 71. Légibázisáról (LRCT), Aranyosgyéresről érkezett Kecskemétre

DSC_9033

A korszerűsítés részeként sor került az aviónika modernizációjára. Szembetűnő külső változás a gép oldalán kialakított kábelcsatorna.

DSC_9049

Nagy állásszögű, alacsony sebességű áthúzás – nem éppen a MiG-21 erőssége. Viszont a HUD-nak köszönhetően a pilóta a határértékek figyelésével ki tudja hozni a maximumot a gépből.

DSC_9067

Korábban a  MiG-21MF Lancer A típussal a Román Légierő adta a QRA készültséget négy hónapon keresztül a balti államok légterében – a NATO égisze alatt (Baltic Air Policing-BAP)

DSC_9075

A földet érés után, fékernyő nyitás előtt. Az orrfutó még a levegőben, így koptatja a pilóta a sebességet

DSC_9205

Lengyelország légierejének, avagy Bezzegország légierejének Szu-22M4-ese hagyja el az állóhelyet, hogy géppárfeladatot hajtson végre

DSC_9210

A kép amiért megérte egész nap a tűző napon közel negyven fokban ücsörögni. :) A lengyel Szuhojok a 21. légibázisról érkeztek (Swidwin), már csak itt állomásoznak huszonkettesek

 

 

DSC_9234

A géppár megkezdi a felszállást a 30-as futópályán. Az M4-es verziót könnyű azonosítani a függőleges vezérsík tövében lévő kisméretű levegő beömlőnyílásról

DSC_9247

A géppár kiválóan demonstrálja a változtatható nyilazású szárny végállásait. (A kísérő jobb oldali főfutóakna ajtaja vélhetően más gépről származik, legalábbis az eltérő festés erről árulkodik)

DSC_9264

A bemutató második felében szétvált a géppár és jól időzített áthúzásokkal folyamatosan lekötötték a nézők figyelmét. Mindez átkonvertálva: harci helyzetben egy géppár folyamatos támadás alatt tarthatja célpontját.

DSC_9273

Az előzetes tervek szerint 2015/2016-ban kerülne sor a típus kivonására, viszont nemrégiben látott napvilágot a hír miszerint 16 gép üzemidejét további 10 évvel meghosszabbítják.

DSC_9286

A fékernyőnyitás pillanata, a törzsféklapok nyitva. Reméljük, még hosszú évekig csodálhatjuk majd a levegőben ezeket a gyönyörű gépeket.

 

Hamarosan folytatjuk!

Fotó és szöveg:

Pap Ferenc

  

2 hozzászólás: “Kecskemét Airshow – Keleti Blokk”

  1. AMG666 szerint:

    Hi!
    Hát igen!
    Ezek gépek.
    Nagyon jók a fotók!

  2. Iceman szerint:

    Köszönöm szépen! 😉