Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2015. október 11. Civil, fényképezés, Mindenféle Lencsevégen: Cavok Air An-12 bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

DSC_7324Napjainkban egyre ritkábban találkozhatunk a keleti repülőtechnika jeles képviselőivel az európai égbolton. A költséghatékony és gazdaságosabb üzemeltetést lehetővé tevő korszerű gépek kiszorítják a régi típusokat, ez a tendencia már a volt szovjet tagállamoknál is megfigyelhető. Szerencsére azért kivételek mindig akadnak, így ezúttal  a Cavok Air flottájában szolgáló UR-CBG lajstromú Antonov An-12 típusú teherszállítógépet kaptuk lencsevégre a Győr-Pér Repülőtéren.

DSC_7324

Apron 3, hetes állóhely. A 2013-as fejlesztés óta lehetséges An-12 típusú gépek landolása a Győr-Pér Repülőtéren. Erre számos alkalommal sor került már.

DSC_7292

A katonai múlt árulkodó jelei: A törzs végében kapott helyet a faroklövész munkahelye. A gép civil alkalmazásához eltávolították az NR-23 típusú gépágyúkat és lefestették a plexit.

DSC_7300

A hátul nyitható tehertér nagyban megkönnyíti a rakodást akár targoncát, akár highloader-t használnak a kiszolgálás során.

DSC_7302

A gép 1966-ban hagyta el a gyárat, azaz 49 (!) évvel ezelőtt. Az első üzemeltetője a Szovjet Légierő volt. Gyári száma: 6343705

DSC_7320

Rakodás folyamatban – Érdemes egy pillantást vetni a kép tetején látható narancssárga színű darura. A raktér teljes hosszában, a mennyezet két oldalán kialakított sínpályán mozgatható a daru – praktikus segítség lehet rakodáshoz. A sínpálya jócskán kinyúl a hátsó teherajtó fölé, így akár közvetlenül egy teherautó platójáról is lehetséges a teheráru emelése és fedélzetre történő tövábbítása

DSC_7304

Cargo felirat a gép oldalán, a félreértések elkerülése végett. Általánosan elmondható, hogy a gép – korához képest – kiváló állapotban volt.

DSC_7306

Földi áramforrás (GPU) csatlakozófedelei a törzs oldalán. Amennyiben nem áll rendelkezésre GPU, arra az esetre a segédhajtómű szolgáltat energiát a hajtóművek indításához vagy a rakodási művelet végrehajtásához

DSC_7317

Jobb oldali főfutók. Megállapítható, hogy az elmúlt 60 évben a szovjet/orosz repülőipar által gyártott futómű felnik jelentős százaléka a képen látható jellegzetes zöld szint kapta meg. Rossz nyelvek szerint, a kérdéses festék gyártója toronymagasan túlteljesítette az első ötéves tervet…

DSC_7321

A kapitány munkahelye – a pilótafülkében a 60-as évek technológiai színvonalát találjuk meg. Számítógépet aligha találunk. A pilóták munkáját repülés közben, navigátor, rádiós, fedélzeti mérnök segítette – nagy hangsúly van a személyzet tagjai közötti kommunikáción.

DSC_7326

Indítás közben a négyes számú – AI-20 típusú – hajtómű. Az indításhoz a futómű gondola végében található TG-16 típusú segédhajtómű biztosított energiát.

DSC_7337

Hét fős személyzet teljesít szolgálatot a fedélzeten: kapitány, első tiszt, fedélzeti mérnök, navigátor, rádiós, rakmester, faroklövész fedélzeti technikus.

DSC_7350

Felszállás előtti sebességgyűjtés a 30-as futópályán… a hajtóművek, azért kormolnak rendesen

 

  

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.