Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2016. november 8. Civil, fényképezés Két Boeing 727-es érdekes története bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

subang_weststar_b727_n800ak_160818-01_tmp8a0eNem jellemző, hogy két repülőgép a pályafutását a gyártósoron egymást követően kezdi, majd évtizedekkel később ismét együtt szolgálnak valamelyik légitársaság flottájában. A 20045 és a 20046 gyártási számot viselő B-727-23-as gépeknek megadatott ez, jelenleg a WestStar Aviation Services színeiben hasítják az égi országutakat. A 20046-os pedig még azzal is „dicsekedhet”, hogy a jelenlegi republikánus amerikai elnökjelölt, Donald Trump magángépe volt egykoron.

„Testvére” szintén a WestStar flottáját gazdagítja. Ez utóbbi gép VP-BDJ lajstromjellel és egy hatalmas, a tulajdonost egyértelműen jelölő TRUMP felirattal a törzsén évekig a milliárdos amerikai üzletember és politikus magángépeként szolgált. Donald Trump egyébként jelenleg is egy Boeing típust, nevezetesen egy B757-est használ.

Kuala Lumpurban, a Subang-i repülőtéren (hivatalos nevén Sultan Abdul Aziz Shah Airport) sikerült lencsevégre kapnom a 20045-ös gyártási számú, jelenleg N800AK lajstromjelet viselő Boeing 727-est

Kuala Lumpurban, a Subang-i repülőtéren (hivatalos nevén Sultan Abdul Aziz Shah Airport) sikerült lencsevégre kapnom a 20045-ös gyártási számú, jelenleg N800AK lajstromjelet viselő Boeing 727-est

subang_weststar_b727_n800ak_160818-02_tmp7c30

Mindkét gép 1968-ban gördült le a gyártósorról és kezdetben az American Airliners járatain repültek, ezt követően azonban történetük különvált, különböző, jellemzően lízing cégek és magán légitársaságok kötelékében VIP szállításra használták őket. Ez magyarázza azt is, hogy közel 50 évesen is üzemképesek még, ugyanis feltehetően jóval kevesebb repült órát teljesítettek, mint a menetrend szerinti járatokon robotoló társaik.

subang_weststar_b727_n800ak_160818-03_tmp5472

Hogy meddig repülnek még ezek a legendás három hajtóműves gépek nem tudom, mindenesetre különleges élmény volt látni és lefotózni az egyiket.

Fotó és szöveg: Temesvári Péter/spotter.blog.hu

  

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.