Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2017. január 2. Civil Emberségből jeles bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A vállapok a rajtuk fénylő díszek, csillagok és sávok mennyiségével egyenes arányosságban nehezednek a vállakra, elsősorban hatalmas felelősséget és nagyfokú szakmai profizmust követelve meg viselőjüktől. És mást is: lojalitást, gondosságot, elkötelezettséget, komolyságot, igényességet, becsületességet, lelkiismeretet… És mi a helyzet az emberséggel? Először biztosan nem ez a fogalom jut az eszünkbe, ha egy repülőgépvezetőt látunk elegánsan, kimérten sétálni az egyenruhájában. Következzék egy kedves történet az életből arról, hogy a pilóta nem csupán légijármű vezető, nem csak uniformisban, nem csak a levegőben pilóta, és az aranyló sávok, a fehér ing, a tényérsapka, a nyakkendő, a fekete nadrág és cipő együttese nemritkán igencsak kimagasló emberi értékekkel találkozik.

2016. december 28-án Thaiföldön, Phuket városában üdült egy kínai nagymama és egy anyuka három kisgyermekével. Este a nagymama karján a kétéves unokájával, kezében egy üveggel elcsúszott és elesett a hotelben. Az üveg darabokra tört, és egy szilánk csúnyán elvágta a kisfiú bal mutatóujját.

Mivel a nagymama és az anyuka csak mandarinul beszéltek, a hotel személyzetével nem tudták megértetni magukat, nem tudták elmondani hogy mi történt, és hogy orvosi segítségre van szükségük. A nagymama berohant a hotel éttermébe hogy találjon valakit, aki érti őt, és beszél angolul is.

A Shenzen Airlines helyi idő szerint 02.20-kor Phuketről Shenzenbe induló Boeing 737-800-asának civil ruhába öltözött pilótái épp befejezték az éjszakai munkakezdés előtti vacsorájukat a hotel éttermében este 7-kor, amikor egy kétségbeesett, segítséget kérő kínai nőt láttak meg. Rögtön szót értettek egymással a mandarin anyanyelvükön, és a pilóták angol tolmácsolásának köszönhetően a hotel személyzete átlátta a helyzetet, és elsősegélyben részesítette a hotelszobában a megsérült kisfiút, akinek az érzéketlen ujján lévő súlyos vágása sürgős orvosi ellátást igényelt.

A pilóták ezért eldöntötték, hogy a családot elviszik a helyi kórházba, ahová a balesetet követően egy órával meg is érkeztek. Az orvosi diagnózis megállapította, hogy a vágás roncsolta az idegeket is, ami miatt műtétre lenne szükség, ám a kórházban nem voltak adottak annak feltételei.

A pilóták este 11-kor, 3,5 órával a járatuk indulása előtt úgy határoztak a kórházban, hogy a gépükön hazaviszik Kínába a családot, hogy a kisfiú ujját minél előbb meg tudják műteni, növelve ezzel a teljes felépülés esélyeit. A család beleegyezett, és ekkor egy hatalmas gépezet lépett működésbe azért, hogy a fiú mielőbb megkapja a szükséges ellátást. A Shenzen Airlines, a pilóták munkáltatója helyet biztosított a gépen a családnak, jegyeket és beszálló kártyákat állított ki, a hotel személyzete pedig a kórházból taxival a repülőtérre igyekvő csapat összes szállodában maradt holmiját becsomagolta, és útnak indította Phuket repülőterére. Ott átvették a csomagokat a gazdáik, és a pilóták felvették az egyenruhájukat, majd gépükkel menetrend szerint megérkeztek Shenzenbe helyi idő szerint 6.45-kor.

B-5671 a 737-es, amelyet Phukeről Shenzenbe repültek, fedélzetén a műtétre szoruló kisfiúval és családjával

A család ezt követően a helyi kórházba sietett, ahol a kisfiút megműtötték, majd 31-én mindannyian hazautaztak Chengdu-ba. A nagymama hazaérve azonnal tollat ragadott, és leírta, hogy szavakkal képtelenek kifejezni azt a nagyrabecsülést és köszönetet, amit a légitársaságtól és a pilótáktól kapott hatalmas segítség miatt érez a család.

Shenzen pilóták és légiutaskísérők, a kép illusztráció

Január 1-én, a Shenzen Airlines egy kézzel írott levelet kapott a nagymamától, amiben a hölgy a köszönetét fejezte ki, és megírta, hogy az unoka a kétórás, sikeres műtétet követően úton van a teljes felépülés felé.

A nagymama levele, forrás: avherald.com

Mindannyian jobbulást kívánunk neki!

Szívet melengető az a jó ügyért való összefogás, amit a történet szereplőitől láthattunk. Igazán bámulatos a pilóták segítőkészsége és embersége. Ők mindent, a tőlük “általánosságban elvárhatónál” sokkal többet megtettek azért, hogy a kisfiú minél előbb olyan kórházba kerüljön, ahol meg tudják műteni. A repülés történetében láttunk már csodálatos emberi teljesítményeket, nem hétköznapi hősöket, gondoljunk csak azokra a kényszerhelyzetekre, amelyeknél a pilóták több száz embert mentettek meg a vészhelyzetben tanúsított felelősségteljes, professzionális munkavégzésükkel. Azt hiszem, a thaiföldi tettükkel a Shenzen Airlines pilóták mintát adtak mindenki számára arról, hogy mi az emberség, mi a segítőkészség, mit jelent megtenni minden tőlünk telhetőt a jó ügyért, és nem megelégedni a félmegoldással, nem áthárítani a felelősséget és letenni a terhet.

Nyugodtan ülhetünk repülőgépre, amíg ilyen pilóták vezetik őket. Hiába a magas szintű automatizáltság, hiába az emberi hibákat korrigáló számítógép. Az embert, és így az emberséget sem a felhők felett, sem azok alatt nem helyettesítheti semmi.

A történet forrása az avherald.com oldal.

Képek: internet

Szöveg: Bálint “Tushka” Ferenc

  

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.