Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2018. augusztus 12. fényképezés, Katonai, Magyarország, történelem Ünnepi hangulat az MH Pápa Bázisrepülőtéren bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

2018-ban középpontban a 170 éves magyar honvédség, és a 100 esztendős múltra visszatekintő légierő haderőnem története. A kerek évfordulók kapcsán a Magyar Honvédség büszkén emlékezik az elmúlt időkre, a haza évtizedeken és politikai rendszereken átívelő fegyveres védelmére. Az ünnepi rendezvénysorozatba a MH Pápa Bázisrepülőtéren pillantottunk bele.

Az ünnepi állománygyűlést követően a bázisra érkezett családtagok és meghívott vendégek kedvükre válogathattak a helyszínek és a programok közt, ugyanis a repülőgépek képességbemutatóin túlmenően  a kutyás bemutató, és az ének-zenés produkciók mellett különféle haditechnikai eszközök is kiállításra kerültek (többek közt az a MiG-21-es is, amely novembertől a pápai elkerülő út egyik körforgalmát ékesíti).

A dinamikus bemutatók sorát a készültséget adó Gripen géppár kezdte, amely egy (nem éles) Alfa-riasztást követően szállt fel, és a Balaton térségében fogott el egy jogsértő repülőgépet.

Jól láthatók a rakétafüggesztmények

A 37-es oldalszámú Gripen a solo repülése mellett a hot refuel végrehajtását is láthatta a nézőközönség

Ez az az eljárás, amikor működő hajtómű mellett töltik fel üzemanyaggal a repülőgépet. Harci körülmények közt növelhető a rendelkezésre állási idő

A feltöltést követően a 37-es folytatta a repülést “jó ebédhez szól az utánégető” jelleggel

Az előző este érkezett front átvonulása után maradt magas páratartalmú levegő kedvezett a fotózásnak

A következő látványos bemutató az ejtőernyősöké volt, számukra 1500 méterig a felemelő élményt a 702-es Mi-17-es nyújtotta

Rövid melegítés

Kitettek magukért a hajózók, igazi helikopteres felszállást mutattak be

A szélzsákok megteltek, de az ejtőernyősök számára még alkalmas volt az időjárás az ugráshoz

Visszatért a Mi-17-es a feladatról, a háttérben a 01-es C-17-es már indít

A felszállást követően az első áthúzás alkalmával sor került a taktikai teherdobásra

A csomagok a futópálya mellett értek földet

Touch & go

A nagyméretű, duplán réselt fékszárnyak, és az orrsegédszárny kis sebesség mellett is elegendő felhajtóerőt adnak a manőverezéshez, valamint a rövid fel- és leszálláshoz

A C-17 képességbemutató több taktikai elemből állt – ami a repülőgép és a személyzet képességeinek így is csak a töredéke – utolsóként egy STOL leszállást mutattak be, azaz a földet érés után a legnagyobb fékerőt alkalmazva a legrövidebb kigurulási úthosszal állították meg a repülőgépet

A statikus soron kiállított 44-es Gripen (amely a Caslav-ban balesetet szenvedett 42-es pótlásaként érkezett) a felszállást követően, a nap zárásként repült néhány búcsúkört

A szárnytartókon a Maverick levegő-föld rakéta gyakorló változata látható

A JAS-39D nélkülözi a beépített gépágyút, ezért a levegő-levegő fegyverzet a rakéta illetve a gépágyú konténer lehet

Langó Viktor százados és a Gripen a biztosíték arra, hogy minden tekintet az égre szegeződik

Nagyon igényes, és látványos repülést láthattunk a Puma századtól, amely emelte az ünnep fényét

A jeles eseményekhez kapcsolódóan, ugyancsak augusztus 11-én mutatták be Pápán az Esterházy-kastélyban a Zrínyi Kiadó kiadványát, amelyet lapozva Tőrös István szerzőnek köszönhetően megismerhetjük a Magyar Légierő elmúlt 100 évét

Fotó és szöveg: Bálint “Tushka” Ferenc

  

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.