Kerozingőzös Portál

Egy közösség a repülés szerelmeseinek. Hírek, információk a polgári és katonai repülés világából, naponta!
, 2020. április 13. fényképezés, Katonai, Mindenféle, Oroszország Kerozingőzös húsvéti képgaléria 2/2. rész bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Az előző részt folytatva jöjjön még 20 válogatott kép, amelyek az elmúlt három évben készültek, és még nem mutattuk meg őket a Portálon.

Kicsit visszanyúlok a 2017-es MAKS-hoz, illetve a 2018-as SIAF-ról is lesznek érdekes fotók.

 

Az Orosz Vitézek nagyon precíz és látványos repülését a Szu-30-as továbbfejlesztett manőverező képessége fokozta. A fizika törvényeit a határokig tudják feszegetni, a műrepülés igazi csodái

PAK-FA géppárban, gyönyörű szivárványos párakiválással

PD-14, amely az MSz-21 tolóerőforrásául szolgál

Egy jó tanács a MAKS-ra készülőknek: a pavilonokat mindig végig kell járni!

Il-2 a híres szovjet csatarepülőgép. Ezt a példányt hosszas restaurálással tudták repülőképes állapotba hozni

Jak-130 az orosz svájci bicska

Mi-28NE, avagy az Apache oroszul

A Mi-8 számos reinkarnációját kiállították, a sok felfüggesztési lehetőség és beépített elektronikai eszköz többcélú felhasználhatóságról árulkodik, úgy tűnik, van ami nem változik a típussal kapcsolatban

 

A monino-i repülőgép-múzeumról néhány éve készítettem egy képes beszámolót. Igazából ez a repülőgép is illene oda, mivel egy kísérleti példány. MiG-1.44MFI a típusmegnevezése, 2000-ben repült először. Az elsőre Eurofighter mama és a MiG-29-es papa közös utódjaként kinéző repülőgép az 5. generációs orosz vadászrepülőgép kifejlesztéséhez kellett, nevezetesen az amerikai F-22-es színvonalának túlszárnyalása érdekében. A repülőgép valamennyi fegyverzete belső rekeszekben került elhelyezésre, a külső borítás radarelnyelő. A növelt kétáramúsági fokú AL-41F hajtóműveket kapta a hangsebesség utánégető nélküli átlépése érdekében

Legalább 200 métert lehetett sétálni a Gromov Repüléskutató Intézet kiállított tesztrepülőgépei mellett. Ez a Tu-154LL is egy kísérleti nyúl. Olyan dolgokat lehet vele tesztelni, mint például fly by wire vezérlés, különféle fedélzeti elektronikai berendezések, vezérlő rendszerek

Ez az IL-76LL a PD-14 hajtóművet hordozza a 2-es pilon alatt…jó az öreg a háznál

 

Szu-35Sz vasalja a levegőt

Kacsacsőrű barátunk a statikus soron is ki volt állítva, és bemutatót is repült

Cseh Gripen felszállás közben a 2018-as SIAF-on. Szép a tigrismintás festés, és az utánégető hosszú lángcsóvája is

Újabban divat lett a SIAF-on, hogy vagy szénné ég az ember, vagy bőrig ázik az összes felszerelésével együtt a felhőszakadások következtében, de leginkább mindkettő felváltva. Itt épp az eső csattog a lengyel F-16-oson

Zsukovszkijtől nem messze található a Mi tervezőiroda. Nem volt nehéz megtalálni

A Francia Légierő C-130-asa, a Patrouille de France szerepléseit támogatta a szállítási kapacitásával

Panavia Tornado elemelkedik a szliácsi betonról. Érdemes pár szót ejteni a szárnymechanizációról. A nyilazás szöge változtatható, látszik az orrsegédszárny és az ívelőlapok is, ezenkívül áramlásrontó lapok is kerültek a szárny szívott oldalára. Meglehetősen bonyolult. A repülőgép a MiG-29-esnél is hangosabb, nagy robajjal száll fel. A leszállás utáni lassításban sugárfordítók segítik, ami nyomokban látszik is a függőleges vezérsíkon

Spanyol EF-18M a hangsebesség közelében, áthúzás közben

Bo-105, a világ első kéthajtóműves könnyű helikoptere. Képes műrepülésre is

An-26 a Nap utolsó sugaraival együtt érkezik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre

Ráadásként egy air to ground fotó a Magas-Tátrával, és a poprádi repülőtérrel

Remélem ezzel a néhány képpel sikerült egy kis repülést csempészni a négy fal közé.

Szöveg és fotók: Bálint “Tushka” Ferenc

  

A hozzászólások nincsenek engedélyezve.