Az előző részt folytatva jöjjön még 20 válogatott kép, amelyek az elmúlt három évben készültek, és még nem mutattuk meg őket a Portálon.
Kicsit visszanyúlok a 2017-es MAKS-hoz, illetve a 2018-as SIAF-ról is lesznek érdekes fotók.
Az Orosz Vitézek nagyon precíz és látványos repülését a Szu-30-as továbbfejlesztett manőverező képessége fokozta. A fizika törvényeit a határokig tudják feszegetni, a műrepülés igazi csodái
Il-2 a híres szovjet csatarepülőgép. Ezt a példányt hosszas restaurálással tudták repülőképes állapotba hozni
A Mi-8 számos reinkarnációját kiállították, a sok felfüggesztési lehetőség és beépített elektronikai eszköz többcélú felhasználhatóságról árulkodik, úgy tűnik, van ami nem változik a típussal kapcsolatban
A monino-i repülőgép-múzeumról néhány éve készítettem egy képes beszámolót. Igazából ez a repülőgép is illene oda, mivel egy kísérleti példány. MiG-1.44MFI a típusmegnevezése, 2000-ben repült először. Az elsőre Eurofighter mama és a MiG-29-es papa közös utódjaként kinéző repülőgép az 5. generációs orosz vadászrepülőgép kifejlesztéséhez kellett, nevezetesen az amerikai F-22-es színvonalának túlszárnyalása érdekében. A repülőgép valamennyi fegyverzete belső rekeszekben került elhelyezésre, a külső borítás radarelnyelő. A növelt kétáramúsági fokú AL-41F hajtóműveket kapta a hangsebesség utánégető nélküli átlépése érdekében
Legalább 200 métert lehetett sétálni a Gromov Repüléskutató Intézet kiállított tesztrepülőgépei mellett. Ez a Tu-154LL is egy kísérleti nyúl. Olyan dolgokat lehet vele tesztelni, mint például fly by wire vezérlés, különféle fedélzeti elektronikai berendezések, vezérlő rendszerek
Cseh Gripen felszállás közben a 2018-as SIAF-on. Szép a tigrismintás festés, és az utánégető hosszú lángcsóvája is
Újabban divat lett a SIAF-on, hogy vagy szénné ég az ember, vagy bőrig ázik az összes felszerelésével együtt a felhőszakadások következtében, de leginkább mindkettő felváltva. Itt épp az eső csattog a lengyel F-16-oson
A Francia Légierő C-130-asa, a Patrouille de France szerepléseit támogatta a szállítási kapacitásával
Panavia Tornado elemelkedik a szliácsi betonról. Érdemes pár szót ejteni a szárnymechanizációról. A nyilazás szöge változtatható, látszik az orrsegédszárny és az ívelőlapok is, ezenkívül áramlásrontó lapok is kerültek a szárny szívott oldalára. Meglehetősen bonyolult. A repülőgép a MiG-29-esnél is hangosabb, nagy robajjal száll fel. A leszállás utáni lassításban sugárfordítók segítik, ami nyomokban látszik is a függőleges vezérsíkon
Remélem ezzel a néhány képpel sikerült egy kis repülést csempészni a négy fal közé.
Szöveg és fotók: Bálint “Tushka” Ferenc